♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

Inte lätt....

Av ♥ Monica ♥ - 26 oktober 2007 21:33

Idag handlar min fundering om hur folk beter sej i affärerna när det är köer i kassorna....en del försöker så gott det går att slippa köa och gå till självscanningskassorna trots att dom inte har scannat.Jag scannar varje fredag när jag veckohandlar och idag när jag gick fram till kassan stod det en äldre dam och plockade upp varor , men naturligtvis fick hon plocka tillbaka dom i sin kundvagn när kassörskan talade om för henne att hon fick ställa sej i kö i en av de vanliga kassorna. Hon såg väldigt förvånad ut och menade på att det var så många i kön där i dom kassorna och i denna kassan var det ju ingen kö. Antagligen hade hon ingen aning om detta med självscanning.....sen kom en yngre tjej som verkade ha bråttom och rusade fram till scanningskassan, men hon fick vackert gå till vanliga kassan hon också.Vitsen med självscanning är ju att man slipper stå i kö och är jättesmidigt, men jag hörde hur folk pratade innan denna affären skulle börja med självscanningen den 2 maj att "det kommer då inte jag att göra, det verkar så besvärligt och det vågar inte jag mej på".Dåligt självförtroende skulle jag vilja kalla det för. Har man inte provat vet man ju inte om det är svårt eller inte och jag har då aldrig haft en tanke på att det är svårt, kanske att man kände sej en smula osäker första gången, men var det  något problem så var det bara att fråga och be om hjälp.Så jag vill verkligen rekommendera alla som har tillgång till en butik med självscanning att gå dit och anmäla sej och börja handla på så vis......smidigt och man slipper plocka med varorna två gånger i butiken.








 
 
Ruth

Ruth

26 oktober 2007 22:17

Självscanning i all ära, men vi har ingen bra erfarenhet av det. Så nu mera handlar vi på det vanliga settet. Av 10 gångerna vi har scannat så piper det 5, så får man plocka upp allt på bandet för att kontroleras och det skapar irritation både för oss och bakomvarande. Klart dom måste kolla för fusk, men det piper allt för ofta. Ser i dag att dom flesta skippar scanningen, bara för att det sker så ofta. Synd för annars så vore det skönt att köa.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Monica(blogginnehavaren)

Monica(blogginnehavaren)

27 oktober 2007 12:38

Till Ruth: Håller inte med dej. Scanningen började i "vår" butik den 2 maj i år och jag handlar varje fredag och endast TVÅ gånger har jag fått plocka upp varorna för avstämning och båda gångerna har allt stämt.

http://violett.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

27 oktober 2007 14:46

Vi har oxå börjat men scannring på Maxi men det är ingen höjdare tycker jag. Vi har handlat 4ggr så och 3 av dessa gånger har vi fått plocka upp för avstämning. Så jag tror inte att jag kommer att fortsätta handla så. För då kan jag lika bra göra som jag alltid ha gjort. För detta med scannring skall ju vara för att man inte ska behöva plocka upp o ner som tidigare. Fast ska det vara så här så tar det ju iallafall lika lång tid. Nääää jag scannar nog inget mer.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards