♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under december 2007

Av ♥ Monica ♥ - 30 december 2007 18:22

En liten tankenöt så här strax innan det nya året.

Jag undrar om du vet hur länge en björn sover?


Tack för svar.....men väntar lite till med svaret om det är fler som vill gissa!

Av ♥ Monica ♥ - 29 december 2007 16:34

Hur mycket pengar köper du julklappar för

500 kronor    0 %

1000 kronor    0 %

2000 kronor    25 %

3000 kronor    25 %

4000 kronor    25 %

5000 kronor   eller mer    12.5 %

Köper inga julklappar    12.5 %

Totalt har 8 personer röstat.
Omröstningen startade 2007-12-01 14:15


StängVisa fler omröstningar
Av ♥ Monica ♥ - 29 december 2007 15:12

Ja, som rubriken säjer så är det så....det är halvskumt ute när man kommer upp och sen vid halvtretiden på eftermiddagen börjar det mörkna mer och mer. Jag tror aldrig jag har varit med om något liknande förut vid denna tiden på året...kanske det är så här dom har det i Skåne,det säjs ju att det är väldigt disigt och mörkt där under vintertiden.

Nu har vi ätit middag och gjort i ordning så nu kan jag fortsätta att skriva här. Göran och Thomas har jagat och Thomas sköt ett smaldjur och i morgon ska dom jaga räv.Rickard och Mia kom hem precis när vi andra tre skulle äta middag, men dom hade ätit som tur var för maten hade nog inte räckt till dom också. Rickard och Thomas ska måla i lägenheten sen , så nu flyttar Rickard snart och då ska vi skaffa ett trådlöst bredband och flytta datorn till det rummet som han har huserat i. Tänk att jag har haft barn  hemma sen 1966 och snart är det bara jag, gubben och katten kvar i huset, men så är det, nu är alla barnen stora.

Nu är det snart dags att sätta sej vid tv:n och kolla, men jag önskar alla mina bloggläsare en riktigt trevlig och avkopplande kväll!

Av ♥ Monica ♥ - 28 december 2007 10:55

Idag mina bloggvänner bjuder jag på lite "Kalas".

Varsågod att ta för dej!

Av ♥ Monica ♥ - 27 december 2007 21:12

Då har vi de så kallade mellandagarna nu och idag har vi varit i Jönköping jag och min man. Vi köpte en jättefin jacka till Johan som han ska få när han fyller 18 år den 5 januari, ett riktigt klipp på rea för 198:-. Den hade kostat 398:- innan. Vi var även nere i centrum och det hör inte till vanligheten precis, men Göran skulle ha ett nytt batteri till sin mobiltelefon och det fanns inte i de vanliga affärerna så vi var i en affär som har alla sorters batteri och där fick han äntligen det batteri som han försökt få tag på i ett par månaders tid. Det kostade 249:- och det var ju billigare än att köpa ny mobil för tre-fyra tusen kronor. Han brukar få mina mobiler när jag köper ny, men den senaste jag hade innan min lila har min ene son för tillfället tills han hittar en ny som han vill ha.

 Sen åt vi en god middag på restaurang Shanghai...gott med lite asiatisk mat efter all denna julmat.

Ikväll har jag tvättat lite och även tittat på tv en stund, men nu ska jag lägga mej snart och läsa lite tror jag.


HA DET SÅ BRA ALLA BLOGGLÄSARE!



Av ♥ Monica ♥ - 26 december 2007 20:41

I eftermiddag har vi varit på det årliga kaffekalaset hos Moster och hennes gubbe.....27 sorters kakor, fast man kan ju inte få ner så många kakor förstås, men gott är det. Jag åt nog av närmare 10 sorter i alla fall.

Nu är julen slut och i morgon är det vanlig vardag igen, men jag har semester de här två dagarna som följer och i morgon ska vi åka en sväng till staden vid Vättern för mannen i huset har också semester.

Nu säjer jag natti natti......

Av ♥ Monica ♥ - 25 december 2007 12:38

Då är julafton över för denna gången. Vi var hos älste sonen med familj nästan hela dagen och vi hade jättetrevligt. Barnen väntade på tomten redan när vi kom vid middagstiden och när han så anlände var lille Martin rädd först och vågade inte hämta sin första julklapp, men Micke gick med honom och sen gick det jättebra. Helt underbart att se de små barnens glädje över sina julklappar. För min del så fick jag lotter, halsband, 2 presentkort,tvål,en tomte och en flaska likör.

I eftermiddag kommer våra bästa vänner, Berndt och Christina, hit på skinksmörgås och lite trevlig samvaro. Även Rickards Mia kommer hit.


Lille Martin på bilden

Av ♥ Monica ♥ - 24 december 2007 10:46


GOD JUL ALLA BLOGGLÄSARE!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards