♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

Svar på tal

Av ♥ Monica ♥ - 19 oktober 2008 12:37


Det är väl lika bra att jag svarar på några frågor angående gårdagens blogg.

Resenärskan har hästminne förstår jag, för jag kommer inte ihåg när det inhandlades en radio av henne i vår affär. Jag hade bara en enda L i mitt liv på den tiden och det räckte gott och väl för mej.

Jag jobbade kvar på Lindbloms konfektion tills 1965.....sen blev jag hembiträde i Falköping några månader för att i början på 1966 börja jobba på syfabriken i Kylle gamla skola och där var jag kvar tills dagen innan Micke föddes.Sen jobbade jag hos Lindström när han tog över fabriken efter Lindbloms......visst minns jag direktrisen...herre min skapare vilket spöke rent ut sagt*skrattar*.........tror det var allt om detta.


Söndagen idag bjuder på ett soligt och fint väder,synd bara att det blåser. Om en stund ska jag ta cykeln och åka iväg och låna sonens bil och hämta mamma. Jag har ju ingen bil hemma eftersom gubben är i skogen och jagar älg med greven och hans danska gäster, och det blir lite långt för mamma att gå ända hit för det är ett par kilometer och hon är 87 år.


HA EN TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ DENNA SÖNDAGEN!

 
 
lillis

lillis

19 oktober 2008 15:53

Här i E-tuna har vi en underbar höstdag
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

19 oktober 2008 17:29

Tack för svaret Monica. Kul med nostalgi, faktiskt. Hästminne ??? jag?? jo, ibland. Det som hände förr minns jag precis men vad som hände förra veckan har jag redan slängt i den gröna soptunnan.

Ha en bra kväll och bra arbetsvecka.
//kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

19 oktober 2008 20:26

Även du har gjort många goda gärningar i ditt arbetsamma liv, inte konstigt att vi är utslitna vid 60 "L", å ja, jag skall väl inte klaga, har nog aldrig förtatt mig någon gång. Kul med ditt dagboksblad i det förra inlägget, hur kunde jag missa det ?
Ha en fortsatt fin söndagskväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

20 oktober 2008 09:29

Vi hade ganska så bra väder igår.
Idag är det ruggit ute!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards