♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Lördag.....recept med mera

Av ♥ Monica ♥ - 10 januari 2009 13:56


Idag börjar jag med receptet på tacosoppan som någon ville ha....


Tacosoppa

3 hg köttfärs

1 röd lök

1 gul lök

1 burk krossade tomater

3 msk chilisås

1 påse tacokrydda

1 liter grönsaksbuljong

4 potatisar

1 burk majs

3 dl matlagningsgrädde

Gör så här:

Bryn köttfärs och lök. Tillsätt krossade tomater,chilisås,tacokrydda,grönsaksbuljong,potati
s i små bitar,majs och grädden. Koka cirka 20 minuter.

Smaklig måltid!

Lördag igen och idag är det så grått och trist väder,  snön är borta igen så nu är det inget som lyser upp ute.....jo förresten, det har ju varit fullmåne inatt och då är det ganska ljust på himlen i alla fall. Ibland sover jag lite dåligt när det är fullmåne, men inatt har jag sovit så gott så.Jag gick upp strax efter halv tio och åt frukost och läste lite i *lusadräpa*, sen ringde jag till mamma och pratade en stund.Direkt efter avslutat samtal med henne ringde jag till en kompis i Mullsjö, så det var ett väldigt pratande i telefon innan jag äntligen gick in i duschen, men det är riktigt skönt att ta det lugnt och inte ha någon att ta hänsyn till eftersom äkta maken och Thomas är i skogen och jagar.

Nu sprider det sej en härlig doft i huset......jag har en *jansson* i ugnen som vi ska äta när jägarna har kommit hem. Köttbullar, korv och skagenröra ska det bli till också.

Kvällen kommer att tillbringas framför tv:n, det är ju körslaget klockan åtta och sen har vi ett par semlor som ska avnjutas med en kopp gott kaffe.

HA DET BRA ALLA BLOGGARE OCH ÖVRIGA LÄSARE! 

 
 
Medresenärska

Medresenärska

10 januari 2009 14:30

Jaha, du semlar du .... Jag har inte låtit mig frestas av dessa delikatesser än för jag vet hur lätt den där lilla, lilla pinnen på vågen lägger in turbon och resultatet blir atat Medresenärska rullar trögare efter vägarna sen. Nää, får väl vänta tills fram i mars. *slickar mig om mun* Faan vad avundsjuk resenärska blir...

Ja, så var det körslaget i kväll. Kul !!! ni får ha en bra kväll med "äckliga" semlor *avundsjuk igen*
Sköt om dig !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

10 januari 2009 15:39

Vad god soppan verkar har skrivit av receptet
(tack) jag ska oxå titta på körslaget
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

10 januari 2009 19:13

Semlor det säger jag nej tack till vet inte varför jag inte gillar det, tycker ju inte om mandelmassa.

Ja ikväll blir det körslaget o det blir att titta på det!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

11 januari 2009 13:50

Detta låter smakstarkt och spännande, det får vi prova!

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

11 januari 2009 15:12

Tack för recept, det skall jag testa.
En semla är ju inte fel=))
Hej då!

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards