♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Mina orkideér

Av ♥ Monica ♥ - 25 januari 2010 15:52

Jag har just nu två blommande orkideér som jag vill visa här på min blogg....


 

Denna blommade förra året vid den här tiden också med två stänglar, nu är det en stängel med nio blommor......


 

Denna orkidén fick jag av min allra bästa vän när jag fyllde år den 1 april förra året, då hade den fem blommor, i år har den utökat med sex blommor.


Kylan håller i, 15 minusgrader i morse inte riktigt så kallt när vi tog promenaden vid halv tolvtiden, men det nöp i kinderna och jag frös om tårna efter en stund.


Nu har vi nyss ätit middag.....köttfärssås och spagetti.

Nu ska jag städa toaletterna och göra lite annan nytta än att sitta vid datorn.


Kvällens tvprogram som jag ska se blir *halv åtta hos mej* och *familjen annorlunda*. Kanske jag kikar lite på guldbaggegalan också en stund.


NU AVSLUTAR JAG FÖR DENNA GÅNGEN......


HA EN BRA KVÄLL !

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

25 januari 2010 16:30

Så fina dina orkideér är, är du inte rädd att den vita stjälken knäcks när den är så tung och hänger, vilket öde för den vackra blomman. Börjar komma antydan till knoppar på 2 av mina också, kul för dom håller sig så länge och sprider ögonfröjd. Tror jag skall titta på repricer på webben i kväll, det är flera program som jag har missat.
Ha det gott !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 januari 2010 18:56

Vilka vackra orkideer du har. Fy sjutton vad kallt ni har. Ska oxå titta på halv åtta hos mig.
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
margit

margit

25 januari 2010 23:41

Gokväll, Monica!
Ja, du har ÄKTA orchideér du!! Det ser jag...Du sköter om dem bra ÄVEN under julen... Har du genomskinliga glaskrukor eller? Hur ofta vattnar du dem? Sätter dem i vatten ett tag eller hur gör du!
Man läser SÅ olika...
Ja, gardinerna jag satte upp...dom köpte vi billigt i Köping, förra året tror jag det var... men skönt att tagit bort "dom röda" nu...
Önskar dig en god natts sömn och en ny morrondag med NYA möjligheter!
Kramen min vän!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Berith

Berith

26 januari 2010 08:33

Vilka underbara orkideér ! =))
Här har vi bar -5 grader och mulet , det
skulle visst bli mer snö =)
Ha en bra dag , kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards