♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Nu har ..........

Av ♥ Monica ♥ - 23 februari 2010 18:28

.........min ungdomskamrat hört av sej.

I går eftermiddag ringde telefon och när jag svarade sa en röst som jag kände igen direkt *hej, det är kristina*....som jag skrev i min blogg i förra veckan så hade jag ju skickat ett litet brev till en tjej som jag umgicks med på 60-talet.Vi har inte pratat med varandra på många år och för ett tag sen började jag fundera på om jag skulle kontakta henne och letade rätt på hennes adress på ratsit.Vi pratade i en och en halv timme och kunde säkert pratat lika länge till, men vi kom överens om att vi ska träffas när det blir lite bättre väder framåt våren. Vi hade mycket att prata om naturligtvis, men vi får fortsätta prata gamla minnen när vi träffas. Vi bor inte så värst många mil från varandra.....hon bor i Stenstorp som ligger mellan Falköping och Skövde.


********************

Idag har vi haft en dag med strålande sol och temperaturen har legat på 5-6 minusgrader. Jag konstaterade när klockan var fem att det fortfarande var lite sol och dagarna har längt sej riktigt mycket...skönt, snart är våren här även om man inte kan tro det just nu med all denna snö. Jag läste i tidningen att det är 75 centimeter snö i Mullsjö och mannen som kollar upp detta åt SMHI kan inte minnas att det varit så mycket snö sen 70-talet.


Nu är det tv som gäller resten av denna dagen   och lite   .


HA EN TREVLIG KVÄLL!

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

23 februari 2010 19:30

Så roligt att din ungdomsvän har hört av sig, tänk så mycket vatten det har runnit under broarna sedan ni pratades vid senast. Blir säkert himla roligt att träffas, ventilera och påminna varandra om vad som skedde då.
Nu blir det TV för hela slanten, nu Ski Cross 2 svenska flickor med, det är kul att se. Fortsätter med med bloggbesök i pauserna, med andra ord fullt upp.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Dante

Dante

23 februari 2010 21:33

Nämen vad roligt att hon hörde av sig! Tänk -så snart snön är smält och det blivit lite varmare kan ni sitta ute, grilla och prata minnen till sent på kvällen. :D

http://dante.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

23 februari 2010 21:37

Glömde berätta att pengarna har kommit in tackelitacktack !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

24 februari 2010 06:34

Vad kul att hon hörde av sig, vad spännande det blir näe ni ska träffas och prata om allt som varit
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

24 februari 2010 08:24

Vad roligt , vad glad jag blir att hon hörde av sig=))
så roligt att ni bestämde att ni skulle träffas , vad spännande och vad mycket ni ska ha att prata om =))

"Lillen" är en blandras , Mamman är en Alaskan Husky /border collie , pappan en pointer , så han borde egentligen gilla kyla då han är en draghund i grund och botten , men han är väldigt egen , med en stark personlighet *ler*

Önskar dig en riktigt bra dag !
Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards