♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under juli 2010

Av ♥ Monica ♥ - 29 juli 2010 12:05

Jag är nu inne på min andra semestervecka och jag hinner inte ägna mej åt bloggen  eftersom vi är mycket ute och åker. Tänkte i alla fall skriva några rader så ni ser att jag inte har gått upp i rök 


När jag kommer igång med bloggskrivandet igen ska ni få se en hel del foton från min semestervecka i Värmland......en vecka som vi vistades i skogen från all ära och redlighet...trodde inte att det fanns så mycket skog. Det tog ungefär en kvart att köra för att komma till civilisationen.....lite långa avstånd med andra ord, men vi hade trevligt och var ute varje dag på olika sevärdheter.Har man trevligt sällskap så trivs man oavsett läge på boendet.


I morgon bär det iväg till Falkenberg och Vallarnas friluftsteater......och till vårt trevliga boende på Lilla Toften hos Britt-Marie Johansson.




VI HÖRS OM NÅGRA DAGAR IGEN!




Av ♥ Monica ♥ - 17 juli 2010 09:24




SEMESTERSTÄNGT!



 


TA GÄRNA EN KOPP KAFFE


OCH


EN GLASS


INNAN DU GÅR UT HÄRIFRÅN..


   



 


Av ♥ Monica ♥ - 16 juli 2010 17:27

Nästan i alla fall.....lite smågrejer kvar , men nu har mamma sovit i sin nya lägenhet inatt och hon hade sovit så gott sa hon när jag och svägerskan kom på förmiddagen. Vi har satt upp tavlor på väggarna och gardinen i vardagsrummet är uppsatt, i morgon åker jag och gubben och sätter upp hallspegeln bland annat och gardinen i sovrummet.Det har gått över förväntan med att få allt på plats, men svägerskan jobbar på fort och smidigt.......en ovärdelig hjälp har hon och även svåger varit. Alla som har hjälpt till ska ha ett jättestort tack, för utan dom hade vi inte klarat detta så snabbt och smidigt. Gårdagen var den jobbigaste dagen av alla sen vi började röja i huset för det var mycket grejer som skulle plockas upp och möbler som skulle ställas på plats.....städningen i huset bjuder mäklaren på så det behöver vi inte tänka på, det kommer en städfirma den 23 och 24 augusti och den 26 övertar de nya ägarna huset.


Nu har jag jobbat sista dagen idag innan min semester..... ledig i fyra veckor. det ska bli skönt efter allt röjande och ordnande med mammas försäljning av huset. Nu är jag verkligen värd lite ledighet tycker jag   


HA EN TREVLIG KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 14 juli 2010 16:56

Idag har vi inte gjort något med mammas flytt, vi har varit i Basta kvarn och fikat. Lagom varmt efter gårdagens åska att sitta ute och fika.


Om en stund får vi besök av Edward med familj.....han ska kolla till vår dator lite och se om den är i behov av lite service, han är duktig på datorer så det är han som får sköta sånt åt oss.Sen ska vi grilla lite korv på altan och prata bort en stund.


 


HA DET GOTT ALLA BLOGGISAR!

Av ♥ Monica ♥ - 13 juli 2010 15:12

Idag fyller min älskade make år, inga jämna år, men ikväll ska vi ha lite gäster här och jag hämtade två smörgåstårtor på Landhs som jag hade beställt igår. Vi blir nästan 20 personer, men då är ju familjen i Valunda 8 stycken förstås.


Idag har vi kört de flesta möblerna till mammas lägenhet, resten blir på torsdag. Både Thomas, Rickard, Göran och svägerska och svåger har jobbat så svetten har runnit i detta varma väder, men det känns väldigt bra att vi har kommit så här långt nu. Lagom till vi var färdiga så började det åska och det blåste och regnade som sjutton......8 mm regn på några minuter, välbehövligt i högsta grad.


Ni mina bloggvänner får ursäkta om jag är dålig på att kommentera i era bloggar just nu ,men det är mycket att pyssla med som ni vet när det gäller flyttning och efter 55 år i samma hus blir det mycket grejer som ska gås igenom, men nu är det snart klart i alla fall.


  Här står födelsedagsbarnet och prövar fiskelyckan......


Grattis på din dag      

 

   


Av ♥ Monica ♥ - 11 juli 2010 20:55

Värmen fortsätter och denna helgen har varit väldigt varm, ja nästan tropisk, men det har åskat lite på eftermiddagen och det kom 8 mm regn...riktigt skönt. Det mullrar även nu lite långt borta hör jag och hoppas vi slipper mer åska inatt.Annars har helgen varit bra.


Igår förmiddag körde gubben min och jag alla flyttlådor med diverse grejer till mammas lägenhet ,skönt att ha det gjort. Jag packade även upp lakan och handdukar och lade in dom där dom skulle vara. När vi var klara med det bjöd mamma på kaffe med dopp. Sen tog vi med oss lille Abbe och åkte till sjön så att han fick bada.På eftermiddagen hade jag siesta i min brassestol i skuggan och började läsa en bok.Tittade på fotboll på kvällen och såg när Tyskland besegrade Uruguai.


Idag åkte vi till Jönköping och gjorde lite inköp och sen har vi suttit ute i skuggan och läst och fikat, men vi fick flytta in oss när åskan började mullra och det kom regn.....regnar nu igen ser jag och det behövs verkligen. Nu ska jag sätta mej vid tv:n och kolla hur det går med fotbollsmatchen mellan Spanien och Holland.....må bästa lag vinna detta VM som har hållit på länge nu.


GOD KVÄLL OCH PÅ ÅTERHÖRANDE I MORGON!

Av ♥ Monica ♥ - 9 juli 2010 17:20

 Underbart väder......sommaren är nog här för att stanna, men lite regn behöver vi allt förstås för här har vi inget regn fått på 14 dagar...


 


Jag återkommer på söndagkväll igen!


Ha det så bra tills dess  

Av ♥ Monica ♥ - 8 juli 2010 16:54

Det var en trevlig kväll med god mat och kaffe med dopp, Thomas fick många fina presenter......visar lite kort här nedanför


  Tre olika sorters paj och sallad med tomater, gurka och grönsallad,cider att dricka till maten


  När vi hade smält maten och pratat en stund blev det kaffe, bullar och ett par sorters kakor.....sen öppnade Thomas sina presenter under överinseende av intresserade gäster.....jag tog kort även då, men vet inte om han vill vara med på bild i bloggen så därför sätter jag inte in något kort


  Blommorna är från Erikas mor och far.....dom enda som hade köpt blommor till honom, man tänker nog inte på det alltid när en kille fyller år och jag hade ingen tanke på att köpa några blommor.

Hur som helst så hade vi mycket trevligt  och Thomas var nöjd och belåten med sin 35:te födelsedag.


Idag har vi packat och röjt hos mamma, det var  bara jag och min svägerska eftersom Erika jobbade.Nu är det klart att köra grejer till lägenheten och jag var och hämtade nycklarna i eftermiddag så på lördag börjar vi köra en del möblemang och lådor.


Snart är det semester   och då kommer jag att ta semester även från bloggen, men återkommer till det när det är så dags.


HA EN BRA KVÄLL ALLA VÄNNER HÄR PÅ BLOGGEN!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards