♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Gästbloggare nummer två hälsas välkommen

Av ♥ Monica ♥ - 25 augusti 2010 10:40

Hej alla goingar!
Är jätte glad över att få vara gästbloggare nummer två hos Monica! Tackar!
Ja, vad ska man skriva! Anna Sköld heter jag och är sångerska i dansbandet Wizex. Trivs som fisken i vattnet och är oerhört tacksam över att få jobba med det jag älskar allra mest! Mina jobbarkollegor är helt underbara och jag älskar att få resa land och rike runt och träffa alla underbara dansare och lyssnare! Man stiftar otroligt många nya kontakter och får många vänner!
Har alltid sysslat med musik. Min mamma brukar säga att jag började sjunga innan jag började prata! Både min pappa och min farfar har spelat så det har jag nog efter dom!
Gick det estetiska musik gymnasiet i Kristianstad och efter det bar vingarna till Göteborg och Balettakademien! Gick en treårig yrkesutbildning för musikalartister så mitt yrke är egentligen musikalartist! Efter det flyttade jag till Stockholm och jobbade som showartist på Wallmans Golden Hits, där stannade jag i fyra år! Har även körat bakom Alcazar och Shirley Clamp i melodifestivalen, otroligt spännande! Sen bar det av till Oslo för jobb som showartist på en lyxkryssare, där stannade jag i två år!
En dag fick jag plötsligt ett telefonsamtal från Wizex. Dom undrade om jag hade lust att bli deras nya sångerska och det hade jag självklart. Så på den vägen är det! Jag började i juni 2006 och är fortfarande kvar och nu händer det grejer! Vi har precis släppt nytt album och blivit uttagna till Dansbandskampen! Det känns mycket spännande och jag hoppas ni ska tycka om det vi visar upp!
Många järn i elden nu men det är fantastiskt roligt och jag brinner verkligen för det här! Tack Monica för att jag fick gästblogga och hoppas du blir nöjd!
Så kom ihåg, sätt på kanal 1 den 16:e oktober och kolla in Wizex som kör så det ryker!
Ha det bra och ta hand om varandra!
Kraaaaam Anna


 


 
 
Cina

Cina

25 augusti 2010 13:28

Roligt att läsa din bakgrund. Har tyvärr inte hört dig med Wisex men får väl leta på en CD och lyssna.
Ha en fortsatt bra dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

25 augusti 2010 16:08

Hej Anna vad trevligt med ditt gästinlägg här hos Monica :))
Jag brukar inte se dansbandskampen , men jag ska i alla fall hålla tummarna för er !!
Lycka till !!
Varma kramar till dig och Monica , ja till grabbarna i bandet också så klart ;)))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
axelina

axelina

25 augusti 2010 18:02

hej fin blogg, vad har du hittat på idag?:)

http://aaxelina.blogg.se

 
lillis

lillis

25 augusti 2010 18:06

Hej Anna! trevligt att läsa ditt blogg inlägg hos Monica. Ska titta på er den 16 Oktober och hålla tummarna för dig och grabbarna
Ha det bäst
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

25 augusti 2010 23:22

Vilken lyx att ha gästbloggare, kul är det. Klart att jag håller tummar och tår för er Anna när det är dags den 16/10. Roligt att få ta del av din musikaliska karriär. Mycket roligt har du fått varit med om, hoppas det roliga fortgår i många år framöver.
Lycka till !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Wickie

Wickie

26 augusti 2010 09:09

Hej!
Härligt det låter med ett liv fyllt av musik! men jag vet att det är hårt jobb det också!
Lycka till med nya skivan och dansbandskampen!
Wickie!

http://motmalet.blogg.se

 
Jennie

Jennie

26 augusti 2010 10:02

Hej Monika!!
Gud,jag har glömt! Ursäkta dröjsmålet och ursäkta mitt sena svar! Den kommer! Haft breven liggande i bilen hur länge som helst men glömt det varje gång jag åkt in till Mora...tror jag helt tappat huvet sen jag fick barn.Har blivit så in i nordens glömsk!! Snart har du den.Ska in till Mora i morgon så ska försöka komma ihåg att posta den då.
Förlåt för att du fått vänta.
Kramar från Nusnäs

http://jennieleee.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards