♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under november 2012

Av ♥ Monica ♥ - 20 november 2012 17:51

Nu har jag haft ett par dagar med riktig tur.Igår var jag på PRO och där vann jag ett halvt kilo kaffe,knäckebröd och ost med gräslökssmak.

I eftermiddag har det varit bingo på TRÄFFPUNKTEN,då hade jag vinst två gånger........båda gångerna på två rader och det blev sammanlagt 80:-.


Annars lunkar det på som vanligt med de vanliga sysslorna....funderar på om jag ska baka några mjuka kakor till jul,men får se om lusten till det infinner sej lite längre fram i december.Jag ska tillverka några julkort till de närmaste i familj och vänner i alla fall när första advent har varit.Jag hör till dom som inte tar ut  julförberedelserna i förskott,det har jag med hemifrån sen jag växte upp, och det tackar jag min mamma för .


Nu är det tv -time.....


VI HÖRS!

   

Av ♥ Monica ♥ - 16 november 2012 16:54

Då har halva november gått....denna trista och mörka månad.


Det har gått några dagar sen jag ägnade mej åt bloggen,men nu ska jag uppdatera lite tänkte jag.


Igår var jag i Falköping en sväng och hämtade mina glasögon som min optiker hade bytt glas i och jag lämnade mina läsglasögon som skulle ha ett nytt glas.Fick ett sms när dom var klara och då var jag , Netha och Barbro ute på stan så det var bara till att traska bort till city optik och hämta läsglasögonen.Summan för allt blev 3000:- då var det ett nytt glas i mina läsglasögon,båda glasen i de andra glasögonen för närsyntheten och synundersökningen.

Vi köpte med oss mat och åt i Barbros lägenhet innan jag åkte hem.


Idag har jag dammsugit och efter det åkte jag och veckohandlade.

Jag läste ut boken om Elisabeth Höglund i förrgår kväll och idag fick jag en ny bok som jag beställde från adlibris tidigare i veckan.........FLAKMOPEDISTEN heter den och handlar om LASSE BERGHAGEN. Hoppas att det blir underhållande att läsa den.


NU ÖNSKAR JAG ALLA EN TREVLIG HELG <3

 

 

Av ♥ Monica ♥ - 12 november 2012 16:19

Då har snart måndagen gått......kvällen har vi ju kvar förstås och kvällarna är riktigt mysiga tycker jag när vi sitter och tittar på tv och fikar........gubben och jag.

Jag ska åka ner med Abbe om en liten stund och så ska Rickard och jag sätta upp en gardin i Rickards kök som inte har blivit uppsatt än.Lite annat pyssel blir det också innan jag åker hem igen,lite tavlor och sånt som ska upp på väggarna.


Ringde Micke på förmiddagen och i morgon blir det en andra operation av hans fot,men det ser bra ut sa läkaren förutom en benbit som inte sitter riktigt som den ska, därav operationen i morgon.


HA EN TREVLIG KVÄLL ALLA SOM TITTAR IN HÄR!

 

 

Av ♥ Monica ♥ - 11 november 2012 15:21

Idag har vi varit på KSS i Skövde och hälsat på Micke.......på hemvägen var vi inne på maxi och köpte en tårta bland annat.Vi får gäster klockan fyra.......det är ju fars dag!


Ikväll blir det till att spela bingolotto.......vinsten uteblir säkert denna veckan också,men man vet ju aldrit,kanske storvinsten kommer ikväll.


Just nu läser jag *Nattens änglar* av ELISABETH HÖGLUND...hon skriver om sin cancersjukdom..Läsning när jag har lagt mej är väldigt avkopplande och dessutom beroendeframkallande.


ÖNSKAR ALLA EN FIN FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN!

 

 

Av ♥ Monica ♥ - 10 november 2012 13:51

Ett inlägg till idag blir det.....


Kom på att jag har en omröstning som jag startade i somras,så det är på tiden att visa resultatet tycker jag.

Frågan var om ni är nöjda med kommentarerna ni får på bloggarna.

45 har svarat:

Ja 13,3%

Nej 13,3%

Bryr sej inte om vilket 73,3%


Nu kommer en ny omröstning........svara gärna om ni har lust!

Av ♥ Monica ♥ - 10 november 2012 11:22

Idag firar vi 12-årig bröllopsdag.Vädret var likadant den dagen för 12 år sen som det är idag,alltså regnigt.

Som vanligt har vi köpt en fin bukett blommor som står på köksbordet...det är väl i stort sett så vi firar denna dagen.Det är ju Mårtens afton,men någon svartsoppa och gås blir det inte till mat här.

Ikväll ska vi ha gäster som vi inte har haft på besök på flera år så det är på tiden att vi får träffas och prata bort några timmar.Jag ska göra landgångar som vi ska äta och så blir det cider till det.Kaffe med dopp blir det också.


Pratade med Micke i telefon för en stund sen........  han var vid gott mod efter incidenten i torsdags då han bröt foten.Han skulle få besök av Netha,Susanne och svärmor Barbro.


VI HÖRS!


 

Av ♥ Monica ♥ - 7 november 2012 16:07

Härligt att Obama vann .......sen vet jag inte om jag har någon fördel av det i och för sej,men jag önskade att han skulle fortsätta som president i alla fall.

Dagen har förflutit på som vanligt med hämtning av Abbe,tvätt och matlagning.Om en stund bär det iväg ner till kära mor.....sen är det halv åtta hos mej,bonde söker fru och det sista jag ska titta på i tv ikväll är Berg flyttar in.Nyheter också förstås som börjar klockan 19:00.


Mörkret börjar redan synas utanför fönstret,men vi är ju inne i årets mörkaste månad så det är inte konstigt på något vis.

Kanske att jag läser ut boken med Camilla Henemark när jag har lagt mej......vilket liv den tjejen har haft.Mycket roligt har hon varit med om,men också mycket tragiska grejer.Boken rekomenderar jag i alla fall att ni läser om intresse finns för självbiografier.


PÅ ÅTERHÖRANDE NÄR ANDAN FALLER PÅ!

 

 

Av ♥ Monica ♥ - 6 november 2012 12:27

Den 6 november är en dag jag firar eftersom min moster Judith fyllde år den dagen.Hon är borta sen många år,men jag tänker alltid på henne denna hennes födelsedag.Hon var en så snäll och fin människa. När jag jobbade köpte jag alltid med mej bakelser hem från Landhs,men jag vet inte om vår lilla butik här har bakelser,men dom har alltid nybakade wienerbröd varje dag det vet jag.Får väl gå in och kika när jag går hem från Träffpunkten i eftermiddag.


Vädermässigt är det som vanligt....grått och trist,men det var lite sol tidigare idag och det var precis lagom att jag och Abbe tog en promenad.


Nu är det strax dags att äta lite innan jag ska traska iväg till träffen och lyssna på NICKLAS FÄLLSTRÖM från FALKÖPING som ska gästa oss pensionärer och daglediga och visa bilder från falbygden.Lite omväxling då det för det mesta är underhållning med sång och musik.


Dags att värma lite mat  


HEJ FÖR DENNA GÅNGEN.......

 

 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards