♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under oktober 2007

Av ♥ Monica ♥ - 19 oktober 2007 21:35

Idag har jag inte suttit vid datorn så mycket som jag brukar. Jag har dammsugit på förmiddagen och telefon har ringt  och bland annat har det varit två stycken som ringt och beställt från oriflame så det blir en bra order denna gången också.....sista beställningsdag är ju inte förrän på måndag. Rickard, Micke och Johan har varit i Jönköping på Elmia idag, det är jordbruksmässa just nu och på hemvägen kom dom hit för Rickard skulle ha med lite grejer eftersom han skulle åka till Mia sen i kväll. Vi fikade och pratade en stund innan dom åkte. Dom berättade att Karl-Petter i "Bonde söker fru" var där också, dom hade sett honom flera gånger.Sen tog jag och gubben en liten åktur för att se om vi såg några vilda djur i skymningen. Vi såg 6-7 råddjur men inga älgar.När vi kom hem satte jag mej vid köksbordet och skrev lite order till oriflame och lagom till det var klart var det dags att sätta sej vid tv:n och titta på idol, men det blev inte så långsamt för Rickard ringde och ville att jag skulle åka och möta honom med hans skena han har i munnen varannan natt sen han blev av med tandställningen...han hade glömt den hemma kom han på och för att slippa åka ända hem så mötte jag upp honom och sen bar det av till tjejen och jag åkte hem och fortsatte att titta på idol. Jag vet inte vem som bör åka ut ikväll eftersom jag inte såg hela programmet, men jag tyckte att Evelina var betydligt sämre ikväll än förra fredagen.

Nu avslutar jag för denna gången och säjer


HEJ DÅ!

Av ♥ Monica ♥ - 19 oktober 2007 14:28


Det jag ska berätta nu hände i går kväll.............jag var på väg hem till min vägg och taklösa stuga och som jag går där på vägen som inte fanns mötte jag en huvudlös man utan kropp och i handen hade han en bladlös kniv utan skaft........jag blev mycket rädd och skrek så det ekade bland träden som saknade både grenar och stam. Jaa, detta var en riktigt otäck händelse.

Av ♥ Monica ♥ - 18 oktober 2007 20:46

Idag tog jag en promenad till affären..... även postombud och löste ut min nya mobil som jag beställt på nätet från net on net, äntligen en med min favoritfärg.....lavendel. Denna gången blev det en nokia och det har jag haft innan, fast jag har haft två stycken samsung emellan. Den jag har haft senast har jag inte varit så nöjd med eftersom den inte hade nån bra kamera. I och för sej har det väl inte gjort så mycket för jag har ju en digitalkamera, men det kan vara roligt att ta kort även med mobilen och nu såg jag till att det fanns usb på denna också, det gjorde det inte på den andra så det gick inte att tanka över till datorn.

Det var så skönt att promenera till affären för solen sken och det var en helt underbar höstdag.

I kväll har jag tittat på "Hitta hem", det är fruktansvärt hur en del behandlar sina djur....bara övergiver dom. Det är väl mest katter som blir övergivna.Nu ska jag titta på "Efterlyst" på 3:n så jag säjer


HEJ OCH GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 17 oktober 2007 21:31

När jag åkte till jobbet idag satt jag och filosoferade lite och tänkte på olika öknamn eller smeknamn.....jag vet inte skillnaden riktigt. När jag var sisådär 9-10 år blev jag kallad för "moped" beroende på att mina föräldrar köpte varsin påhängsmotor till sina cyklar och det var ju väldigt ovanligt att någon hade moped. Jag gillade INTE att alla kompisar kallade mej det. När det gått ytterligare några år fick jag istället heta "Gillis" därför att min pappa hette det....inget kul det heller tyckte jag,fast det fanns ju värre namn förstås.Undrar just om de namnen var smeknamn eller öknamn.Nog om mina namn nu. Min älste son kallades för "Nutte" när han var liten.....mellansonen kallades för "Putten" tills han var uppemot 12-13 år och yngste sonen fick heta "Gossepelle"...ganska söta namn alla tre så det är säkert smeknamn.Numera kallas den älste för "Landon", Micke och Gison.Den yngste får heta "major´n´av mellanbrodern.Undrar var han får allt ifrån*LER*. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om folk och deras smek-öknamn men nöjer mej med detta nu.

 Börjar känna att det vore skönt att inta horisontalläge ganska snart och lyssna på karlavagnen en stund när det börjar sen.Så jag säjer


GOD NATT!


Av ♥ Monica ♥ - 16 oktober 2007 21:16

I kategorin tillbakablickar kommer jag att skriva om tiden från mina yngre dagar.Här kommer en dagboksanteckning från den 12 september1971.


Igår var jag och G i medborgarhuset och dansade. Nils-Ingemars spelade. Det var toppen hela kvällen. Vi dansade så gott som varenda dans. När jag skulle parkera bilen kom jag lite snett. Då kom RS och parkerade åt mej. Jag dansade första dansen med honom. Sen dansade vi flera gånger under kvällens lopp. Jag bjöd upp honom på damarnas. Han var jättego.***'*****. Sen satt vi och pratade och hade oss en stund.Han är toppen faktiskt. Vi har känt varandra i sex år nu.Idag har jag varit i V och sett på damlaget i fotboll. R var också där.Sen har jag varit hos G en stund. Förresten har jag börjat arbeta på S-textil i F-köping. Jag har varit där en vecka.

Hej då! 


Tänk vad roligt det är att man har sparat alla dagböcker. Denna lördagen detta handlade om kommer jag ihåg som det hade varit nu i lördags.Jag var 24 år....vilken härlig ålder när man tänker på det nu.


Nu är det åter dags att tänka på sänggåendet, så jag säjer


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 16 oktober 2007 11:56

Ett nytaget foto på min novemberkaktus.

Av ♥ Monica ♥ - 15 oktober 2007 21:26

Jag har idag hämtat ut min vinst på V75:an.......40:- blev det, inte mycket men bättre än inget.Annars har denna dagen förflutit som det brukar. Matlagning, tvätt, suttit vid datorn, tittat på tv.

Björnar har verkligen kommit på tapeten just nu, snart ser folk en björn i varje samhälle...i helgen har en björn varit synlig på en skolgård dryga milen härifrån....ja, vad ska man tro egentligen?

Nu är det nog dags att krypa ner mellan lakanen känner jag....vi hörs!


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 14 oktober 2007 20:55

Idag har det varit en kulen höstdag. Jag hade sovmorgon till halv tio idag och det var riktigt skönt.Det har ju varit älgjakt även idag, men det blev inga älgar skjutna.Nu börjar den gamla vanliga vardagen igen i morgon.

Rickard jobbar kväll denna veckan så jag får låna hans bil när jag inte har vår hemma. Skönt att slippa cykla till tåget på morgonen och särskilt om det regnar och blåser.

Vi har spelat bingolotto båda två ikväll, jag vann inget men gubben min vann 100:-. Däremot hade vi 5 rätt på V75 där jag har en andel för 55:-. Det blir inte så mycket, men det är kul det lilla som blir. Det har varit en riktig turbutik de senaste veckorna.....19 personer fick drygt 22 000:- var en gång, då var vinsten över 343 000:-. Fyra dagar senare blev det vinst igen...ungefär 1000:- per andel och ytterligare en vinst i veckan som gått, så nu sa jag att jag ville vara med också. Jag ska gå in efter jobbet i morgon så får jag se hur många kronor jag får.Återkommer om det i morgon.

Nu har jag inte så mycket mer att tillägga så jag säjer

GOD NATT!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards