♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 20 december 2007

Av ♥ Monica ♥ - 20 december 2007 20:36

När jag var barn var alltid min mormor hos oss på julen. Det var en självklarhet att mormor skulle vara hos oss trots att hon hade 6 barn och många barnbarn utöver min familj.Jag var ju enda barnet och jag vet att jag var mormors lilla favorit. Dagen innan julafton kom hon med sin packning för hon skulle ju stanna någon vecka hos oss.Jag minns att hon alltid hade en svart sidenchalett på huvudet....mormor kallade den för "kläet".Ibland kunde hon be mej att jag skulle hjälpa henne för hon hade lite värk både i armar och ben.Då sa hon" kan du ta på mej kläet". Ja, tänk vilka minnen man har från sin barndom. Mormor var hos oss varje jul från 1947 och till 1964(om jag minns rätt)sen blev hon dålig och fick flytta till ett äldreboende. Hon blev 91 år....min älste son föddes på hösten samma år som mormor gick bort...synd att hon inte fick uppleva detta att få se min lille son.

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards