♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Nu är det dags igen........

Av ♥ Monica ♥ - 17 mars 2009 11:08



.......för en titt i *lusadräpa*.

Igår öppnade trandansen för säsongen....ett vårtecken som är lika trevligt varje år vid den här tiden och igår syntes ett 20-tal tranor från utsiktsplatsen. Sen kommer Falköpingsborna som är över 75 år att få åka gratis buss , men det framgår inte om det är inom stadsgränsen eller det är inom hela kommunen.Inom sporten är det dags för nytt SM-slutspel i herrarnas elitserie och där ska Henrik Mäkinen dömma  minst  två matcher. Henrik är min mans systerson och han började att spela handboll när han bodde i Mullsjö och sen började han som domare istället och avancerade så småningom till att dömma på elitnivå.

***********************************

Gårdagens promenad utgick från Parkvägen och sen gick vi ner över Tunnelgatan och vidare rakt ner till skogen och sen kom vi ut mitt emot campingen.....sen gick vi utmed stora vägen tillbaka till Parkvägen.Det tog ungefär en och en halv timme och det var jätteskönt promenadväder, men jag har nog aldrig sett så mycket hundskit på så kort tid för på promenadstråket låg det den ena hundskiten efter den andra och Christina lyckades trampa i en skithög och det var inte lätt att undvika om man inte såg upp tillräckligt noga.Jag förstår inte att folk inte tar upp efter hundarna för det är ju mycket folk som  promenerar på dessa områden.

***************************************

I eftermiddag ska vi åka till Valunda och Mia ska följa med också, så vi ska hämta henne  vid halv tre tiden så blir det nog rätt så lagom att Netha hinner hem från jobbet innan vi anländer.


Ha det gott i solskenet!

 
 
Yvonne R

Yvonne R

17 mars 2009 12:23

Vi har ett tranpar som kommer varje år, så fina.
Trisst med de som inte plockar upp efter sina hundar..ger oss andra hundägare som sköter sig en massa tråkiga kommentarer.
Men sedan har vi ju alla människor som använder sig av naturen, gator och torg till att slänga allt möjligt skräp. Torget nära mitt jobb är inte vackert efter en helg.
Go tisdag på dig, kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

17 mars 2009 13:52

Låter som en trevlig "skitpromenad" *skrattar* Så är det på sina platser här i byn också ... Du får ha det så bra på födelsedagskalaset.
Ha det !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

17 mars 2009 14:51

Vilket fint foto med Krokus.Du får ha det bra på kalaset
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

17 mars 2009 15:55

Oj vilka fina krokusar du har fotat. Underbart att vi går mot våren. Och det är då all jävla hundskit kommer fram, lika som här i Västerås hundskit över allt o det till och med luktar hundskit ute!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Inga-Lill

Inga-Lill

17 mars 2009 19:11

Trist med hundskiten som både syns och känns såhär på våren - hör det till "vårtecknet" ... eller? Det är lika här i Östersund. Din blombild var iallafall härlig.
Ha de gott
*** Kram ***

http://ilsi.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

18 mars 2009 16:08

Har aldrig sett stopra trandansen vid Hornborgarsjön! Fast jag bott så nära en gång blev det aldrig av. Nu tycker jag det är långt att åka och nöjer mig med de tranor som dyker upp i utsikten från min förstubro;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards