♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Lite tankar i vårens tid

Av ♥ Monica ♥ - 22 april 2009 16:54

Idag har jag plockat undan påskdukarna och grejat med lite av varje. När jag var i tv-rummet fick jag för mej att jag skulle spela lite på min keyboard som står där inne. Det är inte så ofta jag spelar nu för tiden, men det är ju roligt när man kommer igång. Av någon anledning så spelar jag mycket religiöst och har alltid gjort så, jag ställde in på att spela kyrkorgel som är så vackert. Då kom jag att tänka på när Rickard konfirmerades, det var den 27 april 2003 och då hade vi en vikarierande ung kantor som hette Astrid....nyutexaminerad var hon och jag glömmer aldrig när konfirmanderna tågade in i kyrkan och Astrid spelade ett potpurri med låtar som sträckte sej från födseln och hela livet. Detta tror jag var det vackraste jag har hört i musikväg någonsin.Det var en fröjd att lyssna på hennes orgelspel och jag har aldrig förr eller senare hört någon kantor med det arret eller vad det heter som spelar så pampigt som hon. Tyvärr är hon inte kvar här för det var ju bara ett vikariat för den ordinarie som hade föräldraledigt. Hade Astrid varit kvar än då vet jag med säkerhet att jag skulle besöka kyrkan lite då och då enbart för att höra hennes underbara orgelspel. Tänk vad man kan komma på saker när man själv gör något som idag då jag spelade en liten stund. faktum är att jag fick gå ifrån för jag stod och blev riktigt rörd när jag tänkte på den konfirmationsdagen samtidigt som jag själv spelade...låter kanske fånigt, men så var det.

****************************'

I eftermiddag har solen tittat fram och det är så fint ute, bara det kunde bli lite varmare också.

***********************

Ni som undrar om stugan är vår så vill jag tala om att det är det inte. Vi hyr den tillsammans med släkt och vänner...nästan 20 personer


HA NU EN UNDERBAR KVÄLL ALLA BLOGGISAR!

Hör hur mysigt elden sprakar.....

 
 
lillis

lillis

22 april 2009 19:01

Vad kul att du spelar Keyboard då blev det en lite trudelutt på eftremiddan.Jag behåller Snuttan vill inte bli av med henne
Ha det gott
Kramen

http://danslillis

 
Medresenärskan

Medresenärskan

22 april 2009 19:04

Ja Astrid var duktig. Jag kommer ihåg henne.Det är trevligt med såna minnen. Det såg tomt ut hos dig när jag var där uppe på Fällevägen idag ... Vi hade inte samma tider annars hade vi mötts för jag gick dit och hem.
Ha det gott !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

22 april 2009 22:39

Åh, tänk om Astrid kunde/kan läsa detta! Ditt inlägg hade nog gjort henne glad kan jag tänka.

http://dante.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

23 april 2009 05:14

Jag har keyboard på datorn och spelar med musen, dä du!;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

23 april 2009 16:56

Nu tittar jag in en sväng, skall läsa bakåt senare, har säkert missat massor när jag nästan har varit datorfri i många veckor. Så mysigt ni har det i den lilla stugan, skönt att dra sig tillbaka och få lite lisa från kroppens stress.
Spelar också på min orgel lite då och då, konstigt dom religösa tonerna kommer alltid, undrar varför ?
Har också en keyboard, men inte lika rolig att spela på så jag funderar på att sälja av den.
Mys och må så gott i solskenet !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

23 april 2009 20:38

Varför har du reklam på din sida??? Har den kommit dit helt plötsligt?? Tankar på kvällen !!! från ledig Medresenärska

http://medresenarskan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards