♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Filmtajm

Av ♥ Monica ♥ - 5 juni 2009 15:29

Idag har jag inget speciellt att blogga om så det får bli en film......förresten, jag fick en fråga om hur man KAMMAR POST. Det heter kamfack det som vi sätter upp breven i till folk. Varje hushåll har en egen så kallad kam. Hoppas ni förstod vad jag menar, men det kanske inte är så lätt om man inte är insatt i hur man går tillväga. Det har varit  öppet hus ibland på postkontoren och då har allmänheten fått se hur brevbärarna jobbar innan det är dags att ge sej ut och dela ut posten. Många blir väldigt förvånade över att det är så mycket arbete innan brevbärarna kan ge sej iväg ut med dagens post.

*************************

Denna sketchen med Carl-Gustaf Lindstedt har jag sett och hört honom göra live här på vår vackra festplats EKÅSEN.....verkligen roligt minns jag!

 
 
Ruth

Ruth

5 juni 2009 18:07

Tack för att du förklarede det däringa om kammen, lite klokare i dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

5 juni 2009 18:14

vad bra nu fick jag veta hur man gör när man kammar.Vilken bra filmsnutt
Ha en skön fredakväll
Kramen

http://danslillis

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

5 juni 2009 19:47

Den där kam*metoden är nog mer tillförlitlig än automatiken. Fick ju tillbaks ett brev där maskinen läst avsändaren PÅ BAKSIDAN, som adressat;) Numera måste man x:a över den där. Karl-Gustav var en skön komiker, alltid njutbar;))

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

6 juni 2009 11:31

Hej! kan tänka mig att det är en hel del att göra innan man kan åka ut med posten. Ha en trevlig dag. kram

http://suss12.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards