♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Fortsättning från gårdagen

Av ♥ Monica ♥ - 25 september 2009 17:27

Idag blir det ytterligare foton från gårdagens promenad. Idag har jag ingen promenad tagit eftersom det är fredag och då städar jag när jag kommer hem från jobbet, det ger motion det också.


 

Nere på detta gärdet fanns det ett dike och på dikeskanterna plockade jag tussilago på våren...


 

Detta är lilla stugan och där flyttade det in en en änka med sina tre barn, yngsta barnet var ett år äldre än jag och vi blev goda vänner.....när hon började skolan lekte vi skola på eftermiddagarna när hon kom hem, och på det viset lärde jag mej läsa när jag var 6 år.


 

I ladugården( som inte såg ut så här på den tiden) var jag med ofta när bonden och hans ene son mjölkade.....det fanns även en ardennerhäst som hette Milly och det hände att jag fick sitta upp på henne och rida när bonden gick bredvid och höll i tömmen.....jag som är livrädd för hästar sen jag blev vuxen  skulle aldrig sätta mej på en häst idag.


 

I huset som skymtar bland lönnarna i höstfärger bodde en familj med två barn ....nu är jag granne med deras dotterson som i sin tur har fru och två nästan vuxna barn Glad


Det var ytterligare några foton från gårdages promenad, och en av mina bloggvänner.....skogsfrun tyckte sej känna igen huset och jag kan då tala om att gården heter Axtorp, och mycket riktigt slutar vägen däruppe, men någon gård som var till salu där i närheten stämmer inte in på din beskrivning vad jag kan komma på *funderar*.....


NU ÖNSKAR JAG ALLA BLOGGVÄNNER OCH ÖVRIGA LÄSARE EN RIKTIGT SKÖN OCH MYSIG KVÄLL!

 
 
Berith

Berith

25 september 2009 18:34

Verkligen underbara bilder och vilken idyllisk plats =))

Önskar dig det samma !!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

25 september 2009 19:48

Mysiga ställen du har fotat samt att du bär på barndomsminnen där i från. Kul med foton som man skriver några ord om.
Ha en fin fredagskväll / kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

25 september 2009 20:05

Jag vill minnas vägen gick in till vänster (från Sandhem) inte långt från Sägnernas hus...hjälper det dig att förstå var jag menar. Stället vi tittade på låg alldeles ensamt nere i skogen.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
medresenärska

medresenärska

25 september 2009 22:53

Tänk om vi hade haft Skogsfrua boende i Axtorp?? Tror du livet varit sig likt då?? Nää, men roligare.
Ha det gott !!!

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Dante

Dante

25 september 2009 23:46

Fantastiskt. Jag gillar dessa inlägg med bilder och berättelser om det förgångna. Det ser verkligen mysigt ut och jag är lite avundsjuk på den lantliga miljön. En dag SKA jag bo så. Det har jag gjort klart för Pappa Elvisp. Han hummar och säger "ja ja"... Han anar nog inte att han en dag ska bli bonde ;)

http://dante.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

26 september 2009 08:51

Så fina foton och vad kul att du berättar lite om dom.
Måste fråga hur lilla Sigge mår?
Ha en bra helg
Kramen

http://danslillis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards