♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Dymmelonsdag....

Av ♥ Monica ♥ - 31 mars 2010 19:02

......kallas väl denna dagen för, rätta mej om jag har fel  

I eftermiddag har vi haft arbetsplatsmöte och dagen till ära fick vi ägghalvor med dillmajonnäs och räkor,påskmust att dricka och även påskgodis i skålar  stod framdukat på bordet.Färsk ananas fick vi också...läskande och gott.


Nu är påskstädningen avklarad och påskpynt bestående av hönor, tuppar och kycklingar pryder vårt hem, nu är det bara påskblommorna och godiset som fattas, men det kommer på plats i morgon.


På tal om morgondagen så är det ju dags att bege sej till Blåkulla en tripp, hoppas på att träffa många bloggvänner där. Jag tar med mej äggtoddy som jag bjuder alla påskkäringar på.....lite godis får också följa med i min ryggsäck, men mer blir det inte för då kantrar väl kvasten så både jag och Sigge/katten ramlar av.


 


HA EN BRA KVÄLL ALLA BLOGGISAR!

 
 
Ingen bild

Love

31 mars 2010 20:17

Så påskfint du gjort och visst ska vi ses på Blåkulla. Jag tar med min häxatårta och bjussar på sen sjunger vi alla "Ja må hon leva" för dig vännen. Ha det nu toppenbra och glöm inte ta yllebyxorna på dig för det kommer att blåsa på vägen.
Kram
Häxan från Örebro.

 
Dante

Dante

31 mars 2010 21:09

Dymmelonsdag? Där lärde jag mig något nytt, aldrig hört det innan faktiskt.

http://dante.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

31 mars 2010 22:25

Klart att vi ses imorgon jag kan bjuda på lite tårta. Bra att du tar med dig varm äggtoddy så man slipper frysa. Min kvast är lite ranglig men jag hoppas att mina tre katter kan följa med...=))

Kram o gonatt sova nu så man orkar imorgon

http://heavenladyn.bloggplatsen.se/heavenla

 
Ruth

Ruth

1 april 2010 00:11

Roligt när arbetspatsen bjuder på lite extra, det upskattas vrkligen.
Kommer nog inte till Blåkulla jag, hittar inte min kvast, tror min grannkärring har norpat den för hon hade ingen förra året och då skulle vi åka 2 på min, men ack så vingligt, vi kom bara till Höljes och fick gå hem. Efter det så kom det lite hot om att min kvast var den finaste av alla, du vet hon var så avundsjuk på min för den var så blankpolerad och fin med fjädrar där fram.
Sikter nu in mig på nästa påsk i stället, för äggtoddy hade jag inte tackat nej till.
Glad påsk på dig hoppas du får bra sikt där uppe och färdas vanligt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 april 2010 06:36

Ett stort Grattis på födelsedagen
Det är klart att vi ses i Blåkulla om jag får med mig Snuttan
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

1 april 2010 09:06

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN !!! =)))
Vi ses på Blåkulla , jag tar med mig lite smått och gott i min korg ;)))
Önskar dig en trevlig födelsedag och en GLAD PÅSK =)
Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards