♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

25-årsjubileum

Av ♥ Monica ♥ - 13 april 2010 18:29

I eftermiddag har jag varit på Träffpunkten.....(samling för pensionärer och daglediga på tisdagar)Det var 25-årsjubileum idag och då var det extra festligt med landgång, dricka, kaffe och bakelse. Dagen till ära var byns sångfåglar Kent och Maria (Cedrix)  där och spelade     och sjöng.För er som inte har läst min blogg så länge kan jag berätta att Kent och Maria är ett par som bor här sen 6 år tillbaka och dom är ute 200 dagar om året och spelar upp till dans. Maria är kusin med ingen mindre än Sonja Aldén.Det har varit en mycket trevlig eftermiddag och klockan var nästan sex innan jag var hemma igen.


  Senaste CD-skivan som dom har spelat in.....när jag pratade med Kent när sammankomsten var slut idag sa han att dom ska troligen spela in en ny CD i år, då blir det den femte skivan i så fall.Kan påpeka att Maria sjunger minst lika bra som Sin kusin Sonja Aldén, om inte bättre till och med.


Dagens väder har varit omväxlande med både mulet och solsken....


HA EN BRA KVÄLL ALLA BLOGGVÄNNER!


 

 
 
Cina

Cina

13 april 2010 18:58

Kan läsa att du haft en mycket trevlig dag idag!
Skulle vara roligt att höra dom!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se/heavenla

 
lillis

lillis

13 april 2010 20:39

Kan förstå att du haft en trevlig eftermiddag.Har aldrig hört dom.
Ha det
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

13 april 2010 21:39

Roligt att komma ut, träffa folk och äta gott, man får passa på när man kan. Har inte hör denna gruppen jag heller, skall söka på You Tube när jag kommer hem, finns säkert där.
Ha en fortsatt fin vecka / kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Wickie

Wickie

13 april 2010 22:17

Ser att du haft en trevligare dag än jag. Arbete, sjukhusbesök och mera arbete med strålande sol utanför...
Sjukhusbesöket var en träff med den kirurg som ska ta bort två tvilling visdomständer på äldsta dottern vliket tog ca 20 min + 2,5h resa!
Ibland vore det bättre at bo i stan ;)
Ha det gott!
Wickie!

http://motmalet.blogg.se

 
Berith

Berith

14 april 2010 07:50

Vilken trevlig dag du verkar ha haft igår =))
Det påminner om vår tisdagsträffar i Gula Villan ,
jag blir glad då jag läser att det finns sådana träffar för daglediga lite var stans i vårat avlånga land *ler*
Den sociala samvaron är viktigt även för alla dem som går hemma av en eller annan anledning *ler*

Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

14 april 2010 15:21

En riktigt trevlig tisdag har ni haft, roligt att träffa en massa folk. Sol här idag (onsdag) men vinden är lite kylig
Ha det gott

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards