♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Kylig 1:a maj

Av ♥ Monica ♥ - 1 maj 2010 16:18

Den första dagen på maj är ingen skön dag, det blåser kallt och är bara runt 10 grader.

På förmiddagen tog vi en tur till Brissmene och köpte fyra pelargoner, lite längre fram på månaden åker vi dit igen och köper resten av sommarblommorna, men idag var det i stort sett bara pelargonerna som var klara och det var det vi skulle köpa idag så vi var nöjda och belåtna när vi åkte därifrån. Det är första dagen dom har öppet för säsongen...otroligt billiga är dom med sina blommor, 20:- styck för pelargonerna, vart köper man så billigt någon annanstans tro?


Vi åkte åt stan hem och var inne på Lidl och gjorde några inköp, åt på Motell Ålleberg innan vi styrde kosan hemåt igen. Rickard ringde när vi var på väg till stan och ville att vi skulle följa med på en promenad i Falla när vi kom hem, så vi har motionerat ner maten nu, är nyss hemkomna från skogspromenaden.


Klockan sex kommer Thomas och Erika, då ska vi äta upp tekakorna som jag hade garderat med igår om vi inte hade åkt till Knaggebo, men regnet höll sej borta nästan hela kvällen så vi var i Knaggebo och sjöng in våren och såg ett fint fyrverkeri och hörde även på vårtalet...fikade gjorde vi också, var hemma vid tiotiden.

Nu ska jag skala äggen som jag kokade tidigare idag, det ska bli en del av pålägget till mackorna ikväll.....har även köpt äkta Grekisk fetaost och lite annat pålägg.


ÖNSKAR ALLA EN FORTSATT BRA FÖRSTA MAJ!


 

 
 
Margit

Margit

1 maj 2010 23:17

Hej Monica!!
Ja även vi har köpt Pelargoner. I går på ICA MAXI!!! 8 st för 139 kronor!!!! Ännu billigare än dom du köpte!! Även vi skall kåpa mera blommor...men man får börja nånstans...
Alltid trevligt att köpa o plantera...OCH njuta hela sommaren av dem...
Äggmackor...inte fel...det är gott det!!!
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Margit

Margit

1 maj 2010 23:20

Ja..vikten..jag känner mig mycket nöjd med mig själv...Tycker att jag är duktig..trots att jag är sjukskriven..och skulle gärna kunna börja tröstäta nu...
Ja tänk att inte åta på 2 v...bara dricka,och ändå gå upp i vikt...Kroppen BEHÖVER mat,,,
Kram!

http://margitholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

1 maj 2010 23:27

I natt finns det risk för frost, nu bara + 2 grader, har varit 11 i dag men så kyliga vindar. Inte har jag varit och gått ut och demostrerat i dag, skulle aldrig komma på den idé. Har bara varit till Pizzerian i dag, orkade inte göra mat. Inga blommor har jag inhandlat ännu, skall plantera om mina pelargonier från förra året, men något nytt blir det framöver i krukor och urnor.
Ha en fin dag i morgon.
Kram och god natt.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

2 maj 2010 10:20

Vad billiga pelargonier du fått tag i.Hoppas att ni hade en trevlig kväll i går
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

3 maj 2010 08:53

Godmorgon vännen =))
Även här hade vi en kalla första maj , men idag
lyser solen =))
Oj så billiga pelargonier =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards