♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Den sjunde dagen

Av ♥ Monica ♥ - 28 februari 2011 12:45

Idag ska det vara en bild som jag aldrig har visat förut....


  En lite konstig bild,vet inte om det har blivit dubbbelexponerat,men det är mitt barnbarn MARTIN(lille gullungen   som slår ut med händerna...han kanske välsignar den församlade skaran människor som är med på bilden  eller vad tror ni?

Jag tycker att bilden är lite unik i alla fall.


**************************************************

**********

Här går tvättmaskinen för fullt idag och snart är det dags att hänga upp tvätten i torkskåpet...som får självtorka,jag använder aldrig värmen i torkskåpet, det blir dyrt i längden.


**************************************************

*

I lördags installerade Rickard spotify till både mej och gubben,just nu spelar jag ljuvlig musik med LASSE STEFANZ...man behöver aldrig köpa några cd-skivor mer för här finns en oändlig massa låtar med allehanda sångare...inte ett öre kostar det heller....igår spelade jag till exempel några låtar med MÅLLE LINDBERG,ingen skönsjungande man precis,men jag  gillar hans låtar.


****************************************

Idag är det 25 år sen vår dåvarande statsminister OLOF PALME mördades,en hemsk dag och jag blir ledsen än idag när jag tänker på det.jag vet att många inte gillade honom,men för mej var han en stor man och jag beundrade honom mycket. jag hade även förmånen att både se och lyssna till honom live både i GÖTEBORG,LIDKÖPING och JÖNKÖPING och det är jag tacksam för.


    Dessa ljus tänder jag och minns olof palme denna dag        

 
 
Maggan

Maggan

28 februari 2011 14:35

En blivande pastor,den lille Martin?
Spotify har jag haft sen ett tag tillbaka. Visst är det bra. Nej nu behövs inga CD-skivor längre.
Jo jag minns när mordet på Palme hände.Jag var helt på hans linje då på den tiden,men nu vet jag inte vem jag ska hålla på.
Ha det bra Monica. Kram.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

28 februari 2011 16:19

Ja jag säger som Margarteha: En blivande pastor , kanske!!!Och så söt ham är!!!
Tvätten...här hos Lasse, när "jag kom in i bilden".....eller vi " blev att par"..så kom jah på att ALLTID torka tvätten under värmefläkten..som Lasse har "mitt i trappan...här i juset. jag satt då torkställningen...under värmefläkten..och det fungerar SÅ BRA!!! Och varför ska min inte anvönda och uttnyttja...den värme som blöåses ut där...
Ja Målle sjunger MED HJÄRTAT!!!! Jag gillar OVKSÅ hans sång och sånger!!!
Kram!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

28 februari 2011 16:32

Vad månde bliva av detta barn, fin bild
Är det 25 år seadn Palme blev mördad den dagen glömmer man inte i första taget
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

28 februari 2011 23:39

En rolig bild, säkert att du har rört på kameran i samma ögonblick som du klickade på knappen.
Så fina ljus som brinner till Olofs minne.

Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards