♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Premiär

Av ♥ Monica ♥ - 7 maj 2011 15:21

Idag har vi ätit middag på vår altan för första gången i år.Det blev grillade kotletter,klyftpotatis,beasås och färsk gurka......jättegott!


På förmiddagen var vi en sväng i Brissmene och inhandlade lite blommor.Efter att vi hade betalat våra blommor blev vi bjudna på kaffe vid trädgårdsbordet.Där satt ett trevligt par från Floby( som också hade köpt blommor) som vi kom i samspråk med,riktigt mysigt var det att träffa dessa båda som vi kunde prata med som vi hade varit gamla bekanta.Härligt med folk som är lika  sociala som vi är.


Lite senare när det inte är riktigt så varmt ska vi gå elljusspåret med Abbe.Sen får han följa med oss hem eftersom hans husse är bortbjuden ikväll.Så inatt får jag dela säng med både Abbe och Sigge......dom ligger så sött vid mina fötter tätt intill varann och sover.Skönt att dom kommer så bra överens.


En ny serie börjar på tv4 ikväll med Martin Stenmark som programvärd så det ska jag titta på har jag tänkt,men nu ska jag göra lite besök hos mina bloggvänner..............


HA DET GOTT I VÄRMEN!


****************************************

 
 
Maggan

Maggan

7 maj 2011 15:50

Tack för titten!
Vad underbart då att få äta middag ute. Det smakar ju så bra och är så mysigt.
Skönt att du inte behöver frysa om fötterna i natt då. Vad gosigt!
Ha en fortsatt skön lördag. Kram på dej min kära vän.

http://margaretha.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

7 maj 2011 18:54

Jag ska oxå titta på Martin S i kväll.
Vad mysigt att sitta ute och äta.Vad mysigt att få lite sällskap i sängen och få bli varm om fötterna
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

7 maj 2011 20:49

Vi har också grillat ute i em. det blev skivad karé, det skall vara griskött som hamnar på grillribborna, det blir saftigaste och godast.

Ingen av mina 5 hundar får ligga med oss i sängen, fixar inte hår på kudden och i munnen, så där är det stopp även om det är mysigt.

I morgon är det stora plock och städdagen, åker hem till Lerum på måndag förmiddag, har inte lust, men vad göra suck..
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
calma-s

calma-s

7 maj 2011 22:20

Hej där
Här är jag efter lite ledigt från bloggen,men som egtl ej var meningen,bara blev så
Vad härligt,grattis till nya altanen,,och vilken invigningsmiddag,mums,mums

Vi frilalr mkt o grillade första gången för ca 2 månader sen
Igår grilalde vi med grannarna,ikväll för oss själva,det är så gott
Kramen o ha det så bra,från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards