♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Måndag igen

Av ♥ Monica ♥ - 13 februari 2012 11:36

Då är det återigen måndag och en ny vecka ...här har skolungdomarna sportlov  och idag är det ett perfekt väder för sportaktiviteter.Solen skiner och det är bara - 1 grader.Det gör inget att det var - 15 grader i morse när det blir så fint fram på dagen.


Idag ska jag tvätta en maskin med 60 graders ljus tvätt när jag kommer hem,men hänga ut tvätten på altanen gör jag inte än eftersom det är så kallt på nätterna.


Ikväll kommer grannen från andra sidan stenmuren,vi har inte träffats sen i höstas så det är på tiden.Alla går i ide när det är vinter och det är inte ofta man träffar grannarna,men snart är det ju vår och då kommer alla fram ur sina hus.


Det råder tydligen lite delade meningar om man ska skriva långa eller korta inlägg på sin blogg.Var och en gör ju naturligtvis som dom vill,men för min del föredrar jag att läsa lite kortare inlägg.Sen är det mycket mer lättläst om man delar upp det man skriver och inte skriver allt i en enda följd för det tycker jag blir rörigt.Bilder är väl alltid roligt att titta på,men inget som är nödvändigt för min del.Jag tror som en bloggvän till mej skrev att man får mer läsare och mer kommentarer om man inte skriver så långa inlägg.Jag får visserligen aldrig mer än på sin höjd sex kommentarer och då är det mycket för mej eftersom det brukar vara tre eller fyra som kommenterar varje gång.


Nu avslutar jag min predikan för idag och hoppas att jag inte har avskräckt er från min blogg!


hej då!


Idag blev det ett långt inlägg här från mej

 
 
Ruth

Ruth

13 februari 2012 12:50

-10* i natt och nu +3*, solen värmer och takdropp blir det. Du har så rätt det blir inte så många spontanbesök på vintern, man måste nästan skicka en inbjudan för att det skall komma någon, alla går lixom i ide som björnar.
Det här med att få bloggbesök var en tanke som slog mig och jag har ju ofta mina funderingar som du vet :D
Vet att många är på Facebook mera en på bloggarna och då blir det som det blir på bloggen och många bloggar blir lidande. Därav har jag valt bort Facebook, hinner inte med bloggen annars, skulle bli pannkaka av allt, många klarar båda delarna, men jag orkar inte hålla båda medier levande, kände bara stress. Tycker bloggen ger så mycket mera för mig. Var och en gör som den vill och tur är det.
Hoppas du får en fin ny vecka.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

13 februari 2012 14:38

Ja idag var du också lite lång.
Men jag bryr mig inte om det är kort eller långt,bara man skriver.
Jag skriver ju inte så ofta och då kanske jag lägger ut texten en del. Men det är ju valfritt att läsa förstås.
Jag ägnar mig ju mycket åt FB också,där man har goa vänner också. Jag hinner nog med båda delarna.
Här har varit fint väder med idag så jag har städat bort allt damm som var.
Vi har inte skollovlediga barn förrän om en vecka.
Ha det fortsatt bra Monica. Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Maggan

Maggan

13 februari 2012 17:24

Skriver igen.
Tack Monica för ditt fina inlägg i min blogg. Jag har aldrig tvivlat på att inte du förblir min trogna vän.
Jag såg också detta med att man skulle plockas bort ifall man skrev för sällan.Jag gör ju det,men då får det bli så då. Då är inte den personen någon riktig vän tycker jag.
Kram igen och ha en skön kväll.

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

13 februari 2012 18:09

Alltså detta du tagit upp här det kan du ta upp med mig!
För det är väl mitt inlägg som du syftar på som jag skrev hos Ruth.
Besviken som den och till och med skrivit det i andra bloggar dock inte mitt namn
men ändå.......

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

13 februari 2012 18:11

Oj glömde skriva:
Ha en fin kväll
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

13 februari 2012 23:10

Så jädrans trist att mitt inlägg skall ge sådan turbulens, det var inte alls min tanke med mitt inlägg, nästan alla är med i Facebook och har även en blogg, men för mig blev det hackmat. Vill inte skapa osämja mellan mina vänner, läs inlägget igen och se det som min tanke och det rör bara min blogg. Skit samma orkar inte ventilera detta mera. Vänner som er på mina länkar är alla mina vänner.
Kram och god natt.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

14 februari 2012 06:53

Smaken är som baken när det gäller inlägg, var en en får väl göra som dom vill
Önskar Dig En Bra Alla Hjärtans Dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

14 februari 2012 10:42

Önskar dig en fin "ALLA HJÄRTANS DAG",glöm inte ett lite leende till alla du möter det sprider värme och glädje !
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

14 februari 2012 15:41

Önskar dig en fortsatt fin ALLA HJÄRTANS DAG!
Kramen.

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

14 februari 2012 15:59

Skickar en kram på Alla Hjärtans dag!!
Ha en fin dag

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards