♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 16 november 2007

Borta hela dagen

Av ♥ Monica ♥ - 16 november 2007 22:44

Idag har jag och Christina varit ute och rest hela dagen. Vi har åter varit med thermoresor på en jätterolig dag.Vi har varit i Sävsjö, Vetlanda och i Ekenässjön.Hela resan med julbord och allt inräknat kostade 330:- Första anhalt var Sävsjö där en jättetrevlig konsulent tog emot oss och demonstrerade ullprodukterna samtidigt som vi avnjöt kaffe och en stor hembakad fralla med ost.Jag och Christina köpte varsin stor filt och den kostar 3000:-styck. Klockan 13:00 flyttade vi oss in i en närliggande stuga där vi fick julbord....årets första för min del och det smakade jättegott.Sen åkte vi till Vetlanda till något som heter tomteverkstan och där fick vi varsin liten tomte i present och sen tittade vi på alla tomtar och övriga grejer och en del handlade också. Jag köpte bara ett ark med klisterbilder med tomtar på för 8:-. Sen åkte vi vidare till Ekenässjön till en glashytta och där köpte jag en fin grej för 500:-. Där fick vi en liten julgran i kristall var som tillverkats enbart för oss. Efter det besökte vi ett litet mysigt fik där vi intog kaffe och dopp. Sen åkte vi hemåt efter en trevlig dag.Detta var den fjärde resan vi åkt med och andra gången vi handlade. Förra året köpte jag en väst och Christina köpte den lilla filten och hon ångrade nästan att hon inte köpte den stora då, men nu har hon båda efter denna resan. KLockan 20:00 ungefär var jag hemma igen.

 Nu har jag tittat på idol och det blev Mattias som fick åka hem i kväll.

Nu ska jag lägga mej så jag säjer

GOD NATT!

 
 
Cina

Cina

17 november 2007 09:39

Ni verkar ha haft en trevlig resa!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

17 november 2007 14:39

Vilken trevlig utflykt ni har varit på, en riktig billig resa eftersom så mycket ingick. Men med allt handlande så tömdes plånboken ganska så rejält :-) men man vill ju unna sig lite extra när tillfället ges.
Vila nu riktigt i dag och njut av din värmande filt (vad är det som var så speciellt med den ?) du får sätta in en bild och berätta..
Önskar dig en fin och mysig dag !
Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards