♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under december 2007

Av ♥ Monica ♥ - 13 december 2007 11:55

Lucia...
Lucia Ljusets vän...
kul att Du kommer igen.
Med ljusen i Ditt hår...
vi mot Julefriden alla går.
Du får oss att bli stum,
blott för en liten stund.
När Du sedan vandrar bort,
och när vi vårat fika fått.
ser vi dig sakta glida bort.

Av ♥ Monica ♥ - 12 december 2007 21:40

Då har vi kommit en bit in på julmånaden och för ett antal år sen var jag alltid ute och lussade just denna kvällen.Tänk vad roligt vi hade, jag och mina kompisar. Synd att såna traditioner försvinner mer och mer, inte en enda lussegubbe har varit här ikväll.....bara min svägerska och svåger och det har ju varit trevligt naturligtvis. Dom åkte hem lagom till "Bonde söker fru" började.Kul att de flesta paren hade fått tycke för varann...mer eller mindre. Ska bli kul att se i morgonkväll när dom ska åka på resan, hur det avlöper.Jag tror för min del att två av paren blir ihop, men det återstår att se. Stackars Fredrik verkar ganska bortkommen fortfarande.....men,men.

Annars har dagen varit bra....arbetsplatsmöte i eftermiddag som vanligt denna onsdagen i månaden, men från januari blir det den sista onsdagen i månaden istället.

Nu blir det sängen och karlavagnen.

NATTI NATTI!

Av ♥ Monica ♥ - 11 december 2007 20:40

Idag har jag strukit alla mina julgardiner och hängt upp dom också med hjälp av min gubbe. Han hjälper gärna till med julbestyren. Jag gör lite varje dag.....är ganska skönt att kunna dela upp sysslorna lite. Annars har väl dagen varit som alla andra dagar.....förutom att mannen jag lämnade in min mors persienner till lagning tidigt i höstas....han 

 ringde och talade om att dom hade kommit bort...........ja, du läste rätt. Han hade skickat dom till en firma i Göteborg och dom har helt enkelt slarvat bort dom. Helt otroligt.Nu fick jag åka till mamma och mäta hennes fönster för hon kommer att få helt nya persienner gratis så det ordnar sej till slut. jag har ringt åtskilliga gånger och frågat efter dessa persienner och aldrig fått något riktigt svar om dom skulle komma snart eller inte.....och kommit har dom alltså inte gjort och fick ju då förklaringen till det idag.Nu ringde jag faktiskt till en annan kille igår som har en persiennfirma och pratade med honom så han har faktiskt hjälpt mej med detta. Han åkte helt enkelt till den firman jag lämnade persiennerna till och pratade med honom för han sa att det är något som inte stämmer.... och det tog fart....han har hjälpt honom med en del arbete ibland så han känner ju honom. Nu återstår det att se när dessa nya persienner kommer.

Nu ska jag titta på tv en stund innan jag lägger mej. Jag har sovmorgon för vi har möte i morgon eftermiddag.


SO LONG!

Av ♥ Monica ♥ - 10 december 2007 21:46

Nyss hemkommen från min grannfru som fyller 65 år idag konstaterar jag att det har varit en ganska så hektisk dag. Det märks att julen närmar sej med stormsteg. Jag har tvättat, skrivit färdigt julkorten och strukit tvätt och som jag nämnde i början så har jag varit på visit hos min goa grannfru. Hennes systrar med män var också där och även en del andra släktingar. Vi drack kaffe och hade mycket trevligt.....skrattade mycket gjorde vi också.

Nu är det dags för sängen och karlavagnen så jag säjer


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 9 december 2007 11:47

Då har vi kommit fram till den andra advent. Här är det inget vinterväder....mulet och 2 plusgrader.

Av ♥ Monica ♥ - 8 december 2007 21:40

Läraren: Idag vet alla skolungdomar var krogarna ligger. Men var kyrkorna ligger det vet dom minsann inte. Är det någon i klassen som vet var Jacobs kyrka ligger t.ex?

Eleven: Ja. Mitt emot Operakällaren.


Mamma läser högt ut tidningen om en älg som gått till anfall mot en lärare. Hennes åttaårige son lyssnar spänt och frågar sedan:

---Men hur kunde älgen veta att det var en lärare?

Av ♥ Monica ♥ - 7 december 2007 21:48

Åter en regnig dag har vi haft här.

Jag har varit hos min duktiga frissa idag och klippt och färgat håret och som vanligt blev det jättebra. När jag kom hem åkte vi och veckohandlade.

Ikväll har jag tittat på tv. Rickard har hämtat sin bil som han köpte i Skövde och jag slapp åka med. Det gjorde Micke istället för han har ju köpt Rickards volvo 740 så den har han just åkt hem  till Valunda med nu.

Regnet öser ner ute och har så gjort mest hela dagen. Tur att det inte har kommit i snö.

Nu är det snart dags för finalen av idol.

Av ♥ Monica ♥ - 6 december 2007 22:02

Idag har vi ätit julbord på jobbet. En jobbarkompis hade beställt från en cateringfirma och det var jättegott. Jag åkte inte hem som jag brukar från jobbet på förmiddagen utan jag gjorde lite ärende och var även på konditoriet ett par timmar och fikade och satt där och läste.Jag var även inne på "vinnarhålan" och där blev jag bjuden på kaffe och jag fick aftonbladet att läsa....dom är verkligen trevliga där. Nu är jag ju där varje tisdag och fredag med grejer till dom så det var kanske därför jag fick kaffe som tack för bra service.

 Klockan två skulle vi avnjuta vår julmat och vi åt och drack och hade trevligt en stund. Sen gick jag och mötte Göran och åkte med honom hem.

Ikväll har jag tittat på tv en stund och nu känner jag att det ska bli skönt att krypa i säng.


GOD NATT!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards