♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 10 juli 2008

Det årliga återkommande besöket

Av ♥ Monica ♥ - 10 juli 2008 20:32

Idag när jag kom hem från jobbet bytte jag om och sen hämtade jag min kära mor, sen bar det iväg till JKPG. Vi har varit hos en kusin till mej och det är ett besök som återkommer vid den här tiden varje år. Vi började med kaffe och hembakat.....satt an stund vid bordet, där man har en vacker utsikt över Vättern.Vi förflyttade oss ut i trädgården och satt i solen en bra stund och hade det gott.Vi hade sällskap av en självgående gräsklippare som min mor tyckte var en väldigt smidig och behändig hjälp. Efter ytterligare en stund så vankades det middag bestående av köttgryta, ris och sallad. Till efterrätt fick vi engelsk ostkaka som såg ut som glass och jordgubbar därtill.Tänk vad skönt att bara få sätta sej till bords och äta, men det var inte slut med detta.....kaffe och chokladmuffins avslutade det hela...... mätta och belåtna satte vi oss i den gamla volvon och styrde kosan hemåt vid femtiden efter en trevlig och gemytlig dag.


Nu får jag sluta med att svara på en fråga som jag fick av Maria.....Jag kan inte säja att den ene var bättre än den andre eftersom dom har så olika röster. Stefan en ganska ljus röst och Christer mörk röst, så det blir oavgjort i den frågan.


DANSA OCH VAR GLAD!


 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

10 juli 2008 21:53

Ja ha, så klampar Medresenärskan in igen. Det låter som du och Signhild haft det jättemysigt i dag. Fint väder har det ju varit också så ni hade vädergubbarna med er.

Jasså, skall jag låta rosorna vara?? Snälla Monica, när du är på jobbet i morgon är jag hos din granne och klipper mig .... man vet aldrig vad Medresenärskan får för sig då. Ok ikväll får jag väl gå tomhänter då men som sagt .... Vi hörs!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

10 juli 2008 21:57

Så mysigt med dagsturer och trevligt sällskap, att sedan avnjuta allt det goda är pricken över i-et. Fint väder i dag, men skall bli regn till natten och en bra bit ut på morgondagen, egentligen räcker den varan några dager nu.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

10 juli 2008 22:33

Du store tid! fick magen plats bakom ratten?;)
pst! se upp för medresenärskan, ho har allt en räv bakom varje öra!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
kristina

kristina

10 juli 2011 22:04

Vad du tar väl hand om din Mamma det uppskattar jag dig mycket för.
Så mycket gott ni åt jag blir så sugen.
Ha det gott i värmen och kram.

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards