♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Lördagens låt blir..........

Av ♥ Monica ♥ - 7 februari 2009 16:24



.........en tysk schlagerlåt som jag hade i min ägo, och trots att jag aldrig har lärt mej tyska så kan jag denna låten utantill....förresten,inte undra på eftersom jag spelade den flera gånger per dag när den var nyinköpt.


Jag döpte min katt till Lolita efter sångerskan, men tyvärr blev hon påkörd av en bil så hon blev inte så gammal,ja katten alltså, men henne glömmer jag inte för hon hade en rolig egenskap.....hon låg och sög på sin svans och när man hade henne i knät fick man sätta in svansen i hennes mun så hon fick suga. Ja, det var en lustig katt!


Nu sätter vi oss tillrätta och lyssnar på denna fina låten!

 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

7 februari 2009 17:00

Fortsätt gärna med en låt per dag för det är så spännande att se vad det är på mat- nä förlåt musiksedeln varje dag.
Ha en trevlig kväll med Melodifestivalen.
Tjinge ling !!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

7 februari 2009 18:09

Tack! Jag tror du har helt rätt i det! Vi bara väntar och längtar just nu och hoppas att det ska sätta fart ordentligt snart.

http://dante.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

7 februari 2009 18:11

GAMLA minnen väckts till liv av dessa toner! Då satt vi, en finlandssvensk från Hamburg och skogsfrun med var sitt dragspel och spelade bl.a den här låten. Inte min favorit men hans;) Tack för den nostalgitrippen och ha en bra kväll.

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

7 februari 2009 19:04

Du är inte ensam om att sjunga med i den texten, det gör jag också, men kan inte Tyska hehehe. En underbar låt som för mig också var en favorit, roligt att du har valt den.
Ha en fin kväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

7 februari 2009 19:39

Den här låten har man sjungit till många gånger
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

7 februari 2009 22:11

OJOJOJ denna låt har man sjungit många gånger!

Jag har en sak till dig i min blogg!!!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards