♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under mars 2009

Av ♥ Monica ♥ - 11 mars 2009 10:44

Ibland tänker jag tillbaka på vad olika människor har sagt som har blivit lite fel så att vi som har hört det har fått oss ett gott skratt. Jag tänkte citera lite sånt här idag. Hoppas att ni tycker att det finns något ni drar på munnen åt.

Jag börjar med vad min man sa för många år sen när vi var samlade ett gäng och satt och pratade om lite av varje. Han berättade att det var militärövning nere vid badstranden strax nedanför där han bodde som barn och när manövern var slut och dom värnpliktiga skulle åka hem så kom dom upp med mat som hade blivit över och då sa Göran så här -*dom kom upp till mamma och lämnade stora plåtar med oätna pannkakor"...detta skrattar vi åt än idag.


En gång när Rickard var liten, tror han var 5 år, då var Johan, mitt barnbarn här och dom var ute och lekte, även en lekkamrat till Rickard var med. Sen när dom skulle gå hem till lekkompisen blev det så att Rickard kom lite på efterkälken och då ropade han med hög röst....och illröd i ansiktet*vänta, era jä*la rövpoeter*. Det var det värsta han kunde komma på att säja....han hade nyss tittat på Stefan och krister på tv:n så det var därifrån han tog det uttrycket.


Sen var det min far som gav mej ett gott skratt när deras akvarium hade börjat läcka. Han ringde och undrade om jag kunde komma dit med vårt akvarium som vi inte använde. Sagt och gjort, jag åkte dit och mamma och pappa hjälptes åt att ta över fiskarna och vattnet i mitt akvarium, sen gick pappa ut med deras akvarium och ställde ner på gräsmattan så länge, jag följde med ut också. När pappa böjde sej ner så bar det sej inte bättre än att hans glasögon som han hade i bröstfickan på sin skjorta ramlade i akvariet, då sa pappa* nu trodde du allt att det var vatten i där din faen*.....det lät så himla roligt när han pratade till glasögonen så jag började gapskratta och sprang in till mamma som trodde att det slagit över i huvudet på mej, men efter en stunds skrattande förklarade jag varför jag skrattade och hon började också skratta.

Ett skratt förlänger ju livet så jag hoppas att ni har fått era liv förlängda med några år efter denna läsningen...om nu någon tyckte att det var roligt förstås.


ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG LILLELÖRDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 10 mars 2009 11:46

Idag när jag åkte hem från jobbet gick jag in på statoil och köpte cd:n med LARZ-KRISTERZ  för jag gillar verkligen deras sång och musik....särskilt musiken och dom har en helt fantastisk rytm när dom spelar.....jädrar vad det svänger!

Jag har valt ut en av deras låtar som jag spelar för mina bloggvänner denna tisdag.......lyssna och digga allt vad ni förmår!


Av ♥ Monica ♥ - 9 mars 2009 11:13

En utmaning till


Denna utmaning kopierade jag från



Ulla


Vad heter din blogg och hur kom det sig att du valde namnet?


Min blogg heter gökboet och det tyckte jag passade bra eftersom min man kallas för göken


Varför bloggar du?


Tycker om att skriva om mitt liv och sen är det ett trevligt sätt att få nya vänner på


Hur kom det sig att du började blogga?


Min vän cina  som jag lärde känna genom blip för snart fem år sen tyckte att jag skulle börja blogga, och på den vägen är det


Hur länge har du hållt på?


Ungefär ett och ett halvt år


Vad vill du med din blogg?



Det har jag inget bra svar på, men jag uppskattar när jag får beröm för något jag har skrivit, det sporrar ju mej till att fortsätta blogga


Skickar den vidare till



ALLA MINA BLOGGVÄNNER.

Av ♥ Monica ♥ - 8 mars 2009 21:03

Jag är med i en utlottning av denna vackra ängel och det är missc som har den. Var med du också!


Av ♥ Monica ♥ - 8 mars 2009 19:57




............och som vanligt har helgen sprungit iväg med stormsteg. Gårdagskvällen hos sonen var mycket trevlig och han hade gjort jättegod mat.....blandad sallad,stekt kassler i skivor och potatisgratäng. Småkillarna fick korv med bröd.Kaffe och *dammsugare* en stund efter maten fick vi också.När vi kom hem tittade jag på melodifestivalen den sista halvtimmen och det blev ju ZARAH DOWN FINER och CAROLINE AF UGGLAS som fick chansen att tävla i Globen med de andra bidragen som gick direkt till Globen.Personligen tror jag inte att nån av de båda vinner i Globen och får åka till Moskva......men man ska aldrig säja aldrig.Den internationella juryn valde en tjej som jag inte kommer ihåg namnet på, men det var en ganska bra låt och bra sjöng hon också.

*******************

Ikväll har jag och mamma varit och hämtat Thomas och Rickard i Valunda för dom , Micke och Johan var på Terassen i Falköping senare igår kväll, men Micke som aldrig varit där förut tyckte att musiken var alldeles för hög och sen konstaterade han att han är nog för gammal för såna besök.


NU ÖNSKAR JAG ALLA BLOGGLÄSARE EN RIKTIGT TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ KVÄLLEN MED NEDANSTÅENDE BILD......

Längtar till våren.......

Av ♥ Monica ♥ - 8 mars 2009 13:10

  Brukar du ha med dej en blomma när du är bjuden på kalas

Ja    50 %

Nej    14.3 %

Ibland    23.8 %

Är aldrig bjuden på kalas    9.5 %

Tackar för det mesta nej när jag blir bortbjuden    2.4 %

Totalt har 42 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-01-03 11:43


Som ni ser så är det brukligt att ha med sej en blomma när man går bort och hela 50% av de 42 som röstat hade svarat att dom har det.Nu kommer det en ny omröstning som jag hoppas att ni vill svara på.
Av ♥ Monica ♥ - 7 mars 2009 11:14

Ikväll ska vi till Rickard på födelsedagskalas eftersom han jobbade den dagen han fyllde år.Undrar vad han ska bjuda på.......blir roligt att träffa alla barn och barnbarn, händer ju inte så ofta precis.


**************************************************
*

Nu ska jag gå ut på en liten promenad och sen när jag kommer hem ska jag göra tacosoppa till middag. Gubben är och hjälper en svåger med vedkörning så jag vet inte riktigt när han kommer hem, men soppa är ju smidigt att värma.


ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG LÖRDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 6 mars 2009 16:45



.........och belåten efter att ha ätit två hemlagade hamburgare som min gubbe har gjort.....bröd, dressing och räksallad till och det satt som en snöboll i skr*'*t... haha.

**************************************************
*******'

Jag har varit med min kära mor på hennes årliga läkarbesök tidigare idag och hon fick samma trevlige läkare som jag hade i tisdags när jag var där.Innan vi åkte hem var jag inne i Konsumbutiken och köpte 3 stycken smörgåstårtbitar.....en fick mamma för hon älskar smörgåstårta och hon blev precis så glad som jag hade tänkt mej när jag lämnade över den till henne. Hade hon vunnit tusen kronor hade hon nog inte blivit gladare än hon blev nu för hon höll nästan ett tacktal på 5 minuter för denna tårtbit.Roligt när man kan glädja folk med så lite.


**************************************************
**********

Ikväll ska jag titta på let´s´dance och tror nog att det blir tack och adjö för ELISABETH HÖGLUND, men man kan ju inte vara säker.Något jag är säker på det är att jag vill önska alla mina bloggläsare en riktigt trevlig fredagskväll.....en sak till som jag har funderat på, och det är om MULLSJÖFAN fortfarande läser min blogg, vore kul att veta hur det är med den saken nu för tiden.


Bilden här nedanför är på vår älskade lille kattpojke FRITTE som blir 17 år den 6 juni.......en riktig goding!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards