♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under mars 2009

Av ♥ Monica ♥ - 5 mars 2009 11:15

.............21-årsdagen säjer jag till Yngste sonen RICKARD idag.För 21 år sen snöade det när vi åkte till Skövde på morgonen. Vi var inne på KSS vid sjutiden och strax före halv elva var den lille gossen född. Jag tyckte det tog lång tid, men tre och en halv timme var väl ganska kort tid egentligen, men inte om jag jämför med mellansonens ankomst för det tog bara tre timmar från det att jag började känna att det var på gång.



Rickard......



Ett stort fång blommor till vår älskade son på födelsedagen!

Av ♥ Monica ♥ - 4 mars 2009 14:08

.......och det tänkte jag syssla lite med idag här på min blogg.Jag läser PERNILLA WAHLGRENS trevliga blogg varje dag och ibland svarar hon på frågor som hennes läsare har skrivit. Nu har ju inte jag så många läsare och någon kändis är jag ju inte......åtminstone inte när det gäller bloggandet*ler lite*......

Nu kör vi då:


Yvonne: visst är det ett fiffigt namn på dasset hahaha.


Resenärska:Jag gjorde inga snögubbar häromkvällen för jag är mörkrädd så jag är helst inomhus när det blir kväll och mörkt.Jag har varit inne på www.ryttaren.nu och där fanns det mycket att både läsa och titta på....och jag kunde ju slänga mej i backen på att det var du som var ansvarig för sidan, mycket fint som vanligt när du har hand om något.Det var inte Nyström som jag var hos igår. Det var Stig Stomeús...min Micke och hans ena dotter var klasskamrater i högstadiet så vi har varit på föräldramöte ihop så att säga för många år sen. Jag vet inte om han och hans fru bor kvar i Mullsjö eller om dom har flyttat därifrån.


Ruth:Den mysiga stugan ska bli vårt sommarhus ihop med några släktingar.Vi kommer att ha det så kallade *pingstnappet* där istället för som nu vid badplatsen och sen kan vi ha kräftskiva och även bara ta med barnbarnen dit för att bada och ha kul.Pingstnappet går att läsa om på förra årets pingstafton om du undrar vad det är för något.Du Ruth är välkommen att gästa oss om du har lust. Det ligger bara en mil hemifrån där jag bor så det är nästgårds.

SPÄNGERNA


**************************************************
*****************'


Dante: Det var en lustig berättelse, hade varit roligt att se dej i det dramat när du iförd konfirmationsdräkt kom kanande med cykeln efter dej, eller om det var tvärtom.


Nu kom min äkta hälft hem från rävjakt så nu ska jag dra mej ut till köket och laga middag!


VI HÖRS I MORGON IGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 3 mars 2009 18:48

I eftermiddag har jag varit på läkarbesöket som jag ska göra en gång om året för att kolla blodtrycket bland annat. Nu blev det så att detta besöket har inte blivit av så det har gått mycket längre än ett år, men bättre sent än aldrig. Den största orsaken till att det har gått den ena månaden efter den andra utan att jag har ringt och beställt tid har varit att *min* läkare slutade sin tjänst på vårdcentralen. Förra tisdagen var jag och tog prover...bland annat kolesterolprov och det var 4,7 så det kan inte vara bättre. Nu äter jag ju en tablett för kolesterolet som var över 6,0 för några år sen och det var ju på tok för högt.Denna läkaren som jag var hos är en av den gamla sorten som har varit med i många år och han lyssnade på hjärtat, lungorna, båda sidor på ryggen, båda sidor på halsen och kände även på sköldkörteln. Jag har säkert glömt något, men en riktigt rejäl undersökning gjorde han i alla fall.

Nu ska jag titta på tv efter denna redogörelse som kanske inte intresserade er bloggläsare, men har ni läst ända hit så kanske det var lite intressant..hihi.


Önskar alla en trevlig kväll!




Av ♥ Monica ♥ - 2 mars 2009 15:35

Eftersom jag hade temavecka så blev det inget skrivet om vad jag hade för mej, men nu ska jag försöka komma ihåg lite av veckan.


I onsdags var jag och dessa två herrar ute på en riktig promenad. Det var halt som bara den, men vi höll oss på benen i alla fall som tur var.Vi gick till en plats som heter Ryttaren och det ligger ungefär 5 kilometer från där jag bor så det blev en promenad på en mil ungefär.


Denna lustiga skylt var uppsatt vid Ryttaren


I torsdags hade vi arbetsplatsträff så då började jag klockan 14:06 och slutade klockan 16:00. Sen gick jag till ett par affärer och gjorde några ärenden.Sen bar det av till fiket där jag köpte mej en skinkbaguette och ett stort glas dricka och sen satt jag där en bra stund och läste i en skvallertidning som jag hade inhandlat. Halv sju var jag bjuden till en vän på ljusparty så det var därför jag inte åkte hem efter jobbet.


I lördags var vi på A6 och köpte present till sonen som fyller 21 år på torsdag. kvällen var vikt för melodifestivalens deltävling och det var endast två låtar som föll mej i smaken och det var låt nummer 2 och nummer 8. En av dom gick direkt till globen och den andra fick en andra chans nu på lördag.


Så har vi då slutligen gårdagen.....efter att vi hade tittat på vasaloppet så åkte vi med Thomas till denna  vackra plats och kollade lite.


Spängerna är namnet på denna plats......

......som ligger så vackert vid sjön Stråken


Det var lite om veckan som gick och nu får vi se vad denna veckan bjuder på. Just nu bjuder den på  snöfall.....så himla onödigt!


Av ♥ Monica ♥ - 1 mars 2009 17:43

En vecka går fort och idag är sista dagen på min temavecka för denna gången.

Jag avslutar med THORY BERNHARDS......denna välsjungande lilla dam, smal som en sticka minns jag att hon var när hon besökte EKÅSEN.

Hoppas att ni bloggare har tyckt om mitt tema.....det kommer mera snart igen, men nu lyssnar vi på en låt med Thory Bernhards som jag spelade flera gånger om dagen när den var i ropet på 60-talet.

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards