♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 23 maj 2009

Av ♥ Monica ♥ - 23 maj 2009 16:11

Först vill jag tala om för medresenärskan att dom badenbadenstolarna som är på fotot från gårdagens blogg är dom gamla som vi har haft i många herrans år och nu är dom nere vid stugan. De nya har jag inget foto på än, men hoppas på att dom ska hålla i många år.De gamla är felfria men vi tyckte att vi ville ha nya eftersom dynorna är lite slitna, men vid stugan duger dom gott.

********************************'

Läser i Falköpings tidning idag att CEDRIX som bor här i byn hör till Sveriges mest bokade dansband och dom är för övrigt grannar med medresenärskan.....


Kent och Maria i Cedrix


Dom har upp till 20 spelningar i månaden och spelar mest på eftermiddagar och tidiga kvällar. Kent firar 40-årsjubileum som musiker i år, så han har hållit på länge,ända sen han var 16 år. Det är ju ett tvåmansband som låter som en hel orkester , Kent spelar saxofon och gitarr.....och sjunger en del också. Maria sjunger och hon spelar även något instrument. Dom har spelat in 4 cd-skivor som jag kan rekommendera för jag är ägare av alla fyra.

******************************

Förmiddagen ägnade vi åt att åka till Habo  och köpa lite kaffeskedar på second hand till stugan.....vidare till B och H för att hämta lite växter som vi fick av dom.

Nu ska jag gå ut i solen och njuta en stund!


ÖNSKAR ALLA BLOGGISAR EN FIN KVÄLL!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards