♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under juni 2010

Av ♥ Monica ♥ - 11 juni 2010 16:25

Återigen en dag med regnet hängande i luften, ingen sol på hela dagen, med andra ord en ganska trist dag vädermässigt. Inga större saker har hänt denna fredag, veckohandlat och städat som vanligt.VM i fotboll har börjat nu idag, men det är inget som intresserar mej nämnvärt.

Lovade ju redogöra för skolavslutningen som jag var på igår kväll.....en mycket trevlig stund med barnen i de olika klasserna som sjöng sommarvisor och även en och annan låt från den Svenska uttagningen till årets melodifestival, som vanligt när det gäller Kinnarps avslutning så bjöd lärarna på sej själva det sista innan det var dags att avrunda kvällen med *den blomstertid nu kommer*. I år uppträdde lärarna med att sjunga *Manboy*, den låter som Erik Saade tävlade med.Dessa lärare kan verkligen agera och hålla igång på scenen.....något att ta efter i denna kommunen kanske? Inte dom som avslutar i kyrkan kanske, men de som är i andra lokaler. Förresten varför skulle inte det passa i kyrkan, där sjunger dom ju gospel och vickar på bakdelarna så det står härliga till  


När vi kom tillbaka till Valunda hade Micke kaffet klart och Michaela( som inte var med i Kinnarp i år, Alex och Martin var med) hade bakat kakor, Netha hade gjort rulltårtsbakelser innan vi åkte så det var bara att sätta sej vid kaffebordet och äta och dricka. Synd att vädret inte var med oss denna kväll, det regnade hela tiden så några kort blev inte tagna för min del på Jimmy förrrän vi kom hem till Valunda, då fotograferade jag honom i köket med de 3 fina rosorna han hade fått av lärarna.


Nu säjer jag hej för idag och kilar vidare till mina bloggkompisar och ser vad dom har haft för sej idag......men först vill jag ge alla som tittar in här....nja, kanske inte riktigt alla förstås.....



 

..........En vacker sommarbukett.

Av ♥ Monica ♥ - 10 juni 2010 13:49

Nu är det skolavslutning i skolorna överallt i vårt land. En del ungdomar slutar 9:an och en del upplever sin första skolavslutning.....jag har ett barnbarn som går ur 9:an idag och ikväll är det avslutning i Kinnarpshallen så jag ska åka dit och deltaga tillsammans med min sonhustru,dom allra yngsta syskonen får väl vara hemma hos Micke för det blir lite rörigt att ha med dom alla tre, kanske Michaela följer med som vanligt, tror att hon har sin avslutning i Åsarps kyrka i morgon bitti.Efter avslutningen blir det fika i Valunda precis som det brukar vara varje år, en trevlig tradition tycker jag.Berättar mer om detta i morgon....


Regnet hänger i luften, men än så håller det upp i alla fall. Hoppas det blir lite bättre väder ikväll, men det är väl att hoppas för mycket antar jag.


Strax ska jag och Abbe gå ut en sväng, sen är det dags för matlagning, idag blir det potatismos och stekt falukorv till middag.

Tidigare på förmiddagen har jag dammat i strykrummet så nu är det fint därinne. Det här med dammning gör jag när andan faller på, inte som förr i tiden när jag dammade varje torsdag antingen det behövdes eller inte, nu ser jag när det börjarbli dammigt, då är det dags att gå en runda med dammtrasan.


HA EN TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ DENNA TORSDAGEN!


  Ett två år gammalt foto på vår fina syrén som står i full blom även nu.

Av ♥ Monica ♥ - 9 juni 2010 16:33

Idag har vi återigen varit hos mamma och röjt och packat grejer......svägerskan, Erika och jag.Tänk om jag inte hade haft dessa två underbara och hjälpsamma *tjejer* till hjälp då hade jag haft fullt upp dygnet runt tror jag. Jag är dom evigt tacksamma    dom är värda tusen  och mer därtill.

När klockan var 14:00 tyckte vi att vi hade gjort så mycket så det var dags att avsluta för denna gången.


När jag kom hem gjorde jag en avocadosallad med räkor som jag och mannen har ätit nu, det fick bli en smidig middag med andra ord.


Nu ska jag snart bänka mej vid vår och kolla på *förkväll* eftersom bondeSusanne är med där idag.....efter det ska jag ta min  och bege mej ut och sätta upp ett par affischer om en tillställning som jag ska ha den 22 juni...återkommer till det längre fram.

För övrigt har det  mest hela dagen.


Avslutar med att säja till er som tror att vallmon blommar en kort tid...fel...fel...fel ,åtminstone i mammas rabatt för dom blommar i stort sett hela sommaren. Däremot den storblommiga vallmon blommar över ganska fort, vi har såna i vårt gavelland här och nu är det massor av knoppar, men det dröjer nog en tid än innan dom slår ut.


  Ett foto på en storblommig vallmo från 2008...


HA DET GOTT ALLA BLOGGISAR....VI HÖRS I MORGON!

Av ♥ Monica ♥ - 8 juni 2010 17:48

Idag lånade jag sonens bil för mamma skulle åka med på morgonen och ta varanprovet.....hämtade henne när jag slutat jobbet och sen åkte vi till Landhs och fikade.

Klockan 13:00 var vi och kollade lägenheten mamma ska hyra, även vaktmästare *banan* var med.

Halv åtta ska jag titta på tv4 så då bänkar jag mej i tv-soffan,kvällskaffet dricker vi samtidigt.


Sätter in ett par bilder.....


 

Sandhemssjön ligger blank nedanför de nyutslagna björkarna....


 

Mammas gavellland där vallmo i olika färger blommar som aldrig förr


ÖNSKAR MINA BLOGGVÄNNER EN TREVLIG AFTON!

Av ♥ Monica ♥ - 7 juni 2010 17:29

I lördags hade jag aldrig datorn igång och det händer knappast aldrig, men jag tyckte vädret var så fint så jag var ute hela dagen...nästan.På förmiddagen var vi nere i stan och köpte en ny elgrill eftersom den andra hade gått sönder och på kvällen invigde vi den med att grilla korv. Våra goda vänner från Parkvägen gjorde oss den äran att gästa oss och inviga grillen.


Igår var vädret lika strålande som det varit hela veckan så vi tog en tur till kyrkogårdarna och kollade om penséerna behövde bytas ut snart men dom var lika fina, ja nästan ännu finare än när vi planterade dom så det dröjer innan vi behöver byta ut dom mot sommarblommor. Penséer är tacksamma blommor för dom blommar nästan hela sommaren om man sköter dom med vattning och lite gödning. Utan att skryta så har jag en man som kan det här med blommor och finare penséer än dom han planterar och sköter om får man leta efter....nu har jag skrytit färdigt  


Igår fyllde vår kisse SIGGE 1 år.....GRATTIS I EFTERSKOTT


          Sjöviks finaste katt!!!! 


Klockan 19:00 placerade vi oss vid tv-apparaten och firade nationaldagen ihop med de kungliga på Skansen, mycket trevligt program.


Idag har det småregnat mest hela dagen så jag har fått väldigt mycket gjort inomhus.....strukit både tvätt och gardiner som nu är uppsatta så nu är gardinbytet klart för denna gången i hela huset.


Kvällen ska jag tillbringa vid tv:n och datorn....men


VI HÖRS IGEN I MORGON GOTT FOLK!




Av ♥ Monica ♥ - 4 juni 2010 17:10

Idag fyller ABBE 1 år....


  Grattis lille godingen   Ja må han leva uti hundrade år  


**************************************************
***

Det har kommit storfrämmande hit till vår lilla ort......COLIN NUTLEY med skådespelare är här och spelar in scener till ÄNGLAGÅRD 3,dom är vid en stor gård 1 kilometer härifrån där jag bor, hörde att dom ska vara här två dagar och sen ska dom visst spela in vid en gammal fd lanthandel 7 kilometer härifrån. Det blir kul att se filmen sen när den är klar, jag är en stor beundrarinna av HELENA BERGSTRÖM,även RICKARD WULLF är  en bra skådespelare också.


**************************************************
*'

Det fina vädret håller i sej och ska så göra veckan ut, sen får vi se om det blir sämre väder igen.


Sätter in ett fint foto som jag tog igår från mammas trädgård på grannens paradisäppelträd som blommar så fint....

 


ÖNSKAR ALLA FINA VÄNNER EN TREVLIG KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 3 juni 2010 16:22

Lika fint väder idag och det ska visst hålla på hela veckan....härligt!


Jag cyklade direkt upp till mamma när jag kom hem idag från jobbet, även svägerskan och Erika kom och sen packade vi ner en hel del grejer i kartonger så nu har vi gjort väldigt mycket inför flyttningen.En fikapaus hann vi naturligtvis med i flyttbestyren.....nu får vi se när vi ska göra ett röj nästa gång, vi har en hel del i källaren att gå igenom, både i matkällaren och övriga utrymmen.


Nu är middagen avklarad och jag ska gå ut på altanen och sätta mej och läsa lusadräpa.....så jag säjer HEJ FÖR IDAG!


 

Av ♥ Monica ♥ - 2 juni 2010 18:58

Idag har sommaren kommit, solen skiner och det är över 20 grader i skuggan...härligt. Jag har suttit på altanen för första gången i år och läst en stund. Jag har bytt gardiner i sovrummet och köket också, det är dags för gardinbyte överallt här i huset ,men de andra rummen tar jag en annan dag.

Nu ska jag sätta mej vid tv:n en stund och göra sällskap med mannen i huset, fikadags är det också alldeles snart.


HA EN MYSIG KVÄLL!


 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards