♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

Regntunga skyar

Av ♥ Monica ♥ - 11 juni 2010 16:25

Återigen en dag med regnet hängande i luften, ingen sol på hela dagen, med andra ord en ganska trist dag vädermässigt. Inga större saker har hänt denna fredag, veckohandlat och städat som vanligt.VM i fotboll har börjat nu idag, men det är inget som intresserar mej nämnvärt.

Lovade ju redogöra för skolavslutningen som jag var på igår kväll.....en mycket trevlig stund med barnen i de olika klasserna som sjöng sommarvisor och även en och annan låt från den Svenska uttagningen till årets melodifestival, som vanligt när det gäller Kinnarps avslutning så bjöd lärarna på sej själva det sista innan det var dags att avrunda kvällen med *den blomstertid nu kommer*. I år uppträdde lärarna med att sjunga *Manboy*, den låter som Erik Saade tävlade med.Dessa lärare kan verkligen agera och hålla igång på scenen.....något att ta efter i denna kommunen kanske? Inte dom som avslutar i kyrkan kanske, men de som är i andra lokaler. Förresten varför skulle inte det passa i kyrkan, där sjunger dom ju gospel och vickar på bakdelarna så det står härliga till  


När vi kom tillbaka till Valunda hade Micke kaffet klart och Michaela( som inte var med i Kinnarp i år, Alex och Martin var med) hade bakat kakor, Netha hade gjort rulltårtsbakelser innan vi åkte så det var bara att sätta sej vid kaffebordet och äta och dricka. Synd att vädret inte var med oss denna kväll, det regnade hela tiden så några kort blev inte tagna för min del på Jimmy förrrän vi kom hem till Valunda, då fotograferade jag honom i köket med de 3 fina rosorna han hade fått av lärarna.


Nu säjer jag hej för idag och kilar vidare till mina bloggkompisar och ser vad dom har haft för sej idag......men först vill jag ge alla som tittar in här....nja, kanske inte riktigt alla förstås.....



 

..........En vacker sommarbukett.

 
 
Ingen bild

Love

11 juni 2010 18:21

Hej Monica!
Det var ett tag sen jag var här men nu har jag läst om dina dagar och sett alla fina foton.
När är det dags för din mamma att flytta, det är ett jättejobb och säkert svärt känslomässigt att lämna sin fina trädgård. Jag har också jättevallmo som snart är färdiga att spricka ut och då gäller det att njuta.
Tyvärr har jag missat både studentexamen för ett barnbarn och dom andras avslutning då jag varit och fortfarande är sjuk men det går åt rätt håll. I kväll är jag i alla fall sugen på en god köttbit och potatisgratäng så det finns hopp. Vädret är lika trist som jag känner mig och fotboll på Tv lockar inte alls. Det får bli en bra bok när mannen ser på sina matcher.
Nu ska jag hälsa på hos några andra bloggvänner men vill skicka en hälsning och sommarkram till dig. Ha en härlig helg så höres vi senare.
Love.

 
lillis

lillis

11 juni 2010 18:48

Fin blomsterbuktt som du visar upp. Det är roligt att gå på examen men den tiden är förbi eftersom mina barnbarn är stora.
Önskar dig en bra helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

12 juni 2010 17:10

tack buketten tar jag med mig!
Ja examen är det något visst med.
Inget fint väder här idag!
Blåser så det nästan stormar!
Men inget regn.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

13 juni 2010 09:57

En riktig sommarhand med söta blommor, fin bild. Nu är barnen lyckliga, får sova ut på morgonen och gör det som faller dom in på dagen. Minns så väl mina skolavslutningar så lycklig och förväntansfull jag var, en hel sommar framför mina fötter, nu mera går sommaren så snabbt. Nu hoppas vi innerligt att sommarens solsken återkommer också efter en vecka med regn och blåst.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards