♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

En liten titt

Av ♥ Monica ♥ - 18 augusti 2010 17:14

Idag blir det inte något långt blogginlägg för jag ska strax promenera ner till min mamma och hjälpa henne att ta ner lite grejer till förrådet som hon inte ska ha uppe i lägenheten.


En dag utan regn och det är ju välkommet.....dagen har gått så fort idag så jag har inte hunnit med riktigt, men jag kom hem senare än vanligt eftersom jag gjorde en del ärende innan jag styrde kosan hemåt. Hämtade Abbe och promenerade hem med honom.....en sak som är tråkig är att folk inte tar upp efter sina hundar, det ligger hundskit en meter från den hundlatrinen som jag går förbi varje dag.....lathet eller är det besvärligt att böja på ryggen kanske, hur som helst tycker jag att det är dåligt av folk, hunden kan ju inte rå för att matte/husse är slarvig, men det stora flertalet tar alltid upp skiten, det är några få som inte gör det så man får inte dra alla hundägare över en kam.

Idag blev det en gnällblogg, men det brukar sällan vara det, men nu har jag fått sagt det jag har tänkt på länge.....


Nä, nu måste jag kila iväg......HA DET SÅ GOTT!

 
 
Cina

Cina

18 augusti 2010 18:22

Ja det är bedrövligt att de inte tar upp efter sina hundar. Det gör dom inte här heller!
Tycker det är äckligt med hundskit som ligger överallt. Man många tar upp oxå.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

18 augusti 2010 19:33

Tycker oxå att det är för jäkligt att folk inte plockar upp efter sina hundar.
En bra kväll till dig
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Love

Love

18 augusti 2010 20:38

Hej Monica!
Mörkt och regnigt ute men ännu ska vi väl inte få höst snarare sensommar hela augusti och september för mig. Tycker det låter bättre i alla fall.
Har man skaffat hund så har man ett ansvar att plocka upp efter dom. Jag brukar säga till om jag ser någon som inte gör det. Abbe verkar vara en toppenhund som glädjer många. Vad är han för ras och hur gammal är han?
I morgon hoppas jag mina gardiner till köket kommer som jag skickat efter från Jotex. Sen ska jag ut och leta fönsterlampor som hänger.
Det är roligt att jobba när man trivs och har bra arbetskamrater men tyvärr har inte alla det.
Fast jag är pensionär och inte skulle kunna jobba för min skruttkropp så längtar jag ibland tillbaka för jag stortrivdes.
Du ska ha det så bra.
Kram
Love.

http://www.vindalou.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

19 augusti 2010 07:41

God morgon vännen =))
Ja uch och fy för hundägare som inte plockar upp efter sina hundar !!
Här är solen på väg upp efter en klar och kall natt med frost =)
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Wickie

Wickie

19 augusti 2010 08:23

Håller med dig... Bor på landet så problemet är inte så stort men har bott i stan tidigare och vissa gångvägar undvek man pga hundskiten - bedrövligt.
Våra hundar springer lösa i trädgården så där får vi "mocka" ibland men det är ju egna hundar och eget val ;-)
Visst är det skönt med ett och annat gnällinlägg ibland så man får ur sig det som retar en.
Må gott!
Wickie!

http://motmalet.blogg.se

 
Ruth

Ruth

19 augusti 2010 10:22

Dagarna rusar framåt som dom skulle vara jagade av den lede. Hundskit har alltid varit på tapen (ta mig inte på orden). Här finns det hundlatriner över allt, trotts det så finns det slöizzar som skiter i det, det är ett stort dilemma både för andra hundägare som sköter sig och övriga. Mina hundar har en stor gräsmatta att vistas på och jag kan tala om för dig att inte ens där hittar man en hundlort som man kan trampa på, varje blajja tas upp inom en kvart, så noggrann är jag.
Ha en fin dag vännen, här duggregnar det från och till, mest till.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards