♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Trevlig tripp

Av ♥ Monica ♥ - 9 juli 2011 15:34

Frukost på altan och sen när vi var klara med morgonsysslorna åkte vi till kyrkogården i Fivlered och kollade till farföräldrarnas grav.Sen fortsatte vi till Vistorp och där vattnade vi ytterligare gravar,både mina morföräldrars grav och kusin Marie-Annes föräldrars grav.

Det var lite festligheter i byn där i Vistorp med både loppis,försäljning av våfflor med mera.Vi var även inne i den lilla lanthandeln där en del scener till *Änglagårdsfilmen spelades in förra sommaren.

Kompisarna från Parkvägen var också där,dom hade varit hemma hos oss för att höra om vi skulle åka med till Vistorp så det var ju tur att vi träffades där för sen åkte vi hem och dom kom hit och hämtade oss för vidare färd till Tidaholm där vi gick och såg oss omkring en stund och var även inne i bokhandeln och på Ica.Vi köpte lite sallad och även jordgubbar och grädde.Stannade sen vid Rozzies gatukök och intog middag där.

När vi kom hem bjöd vi våra kompisar på kaffe och glass på vår altan,men det var lite väl varmt där för att det skulle kännas skönt,men vi satt  kvar där och svettades en stund.

Nu har jag hämtat Abbe i hundgården,hans husse är hos älste brodern med familj och då får Abbe vara här en stund nu i eftermiddag tills Rickard kommer hem.


hej svejs.......

 
 
lillis

lillis

9 juli 2011 18:17

Härlig tripp ni haft med goda vänner. Kan nog tycka att det är i varmaste laget men jag ska väl inte klaga
Ha en skön kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

9 juli 2011 19:30

Du har hunnit med mycket trevligt idag ser jag. Kul. Men det är varmt att röra på sig. Själv har jag ju tagit det lilla lugna på min balkong idag.
Ha en skön kväll min vän. Kram!

http://bloggplatsen

 
Ruth

Ruth

9 juli 2011 21:11

Åter har ni haft en dag med olika aktivitetr. Ser att ni har det varmt i dag, här har det varit skönt med moln av olika varianter, så vill jag ha sommaren. Har inte gjort så speciellt mycket i dag. Nu börjar det blåsa alderles förskräckligt här, jisses, säkert oväder på gång, japp nu kommer det en kraftig skur, bara det inte följs av åskal, måste springa och stänga fönster, öppet över allt på båda våningarna.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Love

Love

10 juli 2011 00:00

Är jag konstig som varken ser på allsång på Skansen eller Lotta i Göteborg. När det är sommar kan jag vara utan Tv. Leif däremot är en tv-man som nog skulle bli förtvivlad om vi inte hade någon.
Frukost på altanen är ett måste nu och är vädret dåligt blir det i inglasade uterummet.
Jag brukar även sitta där själv sent på kvällen med en kopp the och tända ljus.
Läste något hemskt om åska i dag. Mannen som dog när han låg på en uppblåsbar madrass med pump.
Jag har nu dragit ur kontakten på min värmemadrass som jag ligger på nästan varje kväll.
Är så skönt för ryggen men nu är den undanplockad till hösten. Jag blev verkligen rädd. Stackars familj som är drabbade.
Det känns verkligen välkommnande här på din sommarblogg. Usch nu är jag avundsjuk igen men dom flesta är så duktiga och har så fint.
Nu är det en ny dag (00.00)och jag önskar dig allt gott.
Kram
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards