♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 5 december 2011

Av ♥ Monica ♥ - 5 december 2011 15:16

Inatt kom snön,vi har några centimeter nysnö och det har blivit lite ljusare ute.Ett par minusgrader är det så snön lär väl ligga kvar åtminstone några dagar,jag har inte lyssnat på väderrapporten idag så jag vet inte hur vädret ska bli i veckan som just har börjat.


Igår var vi iväg och åt julbord på HOKS HERRGÅRD,,,,mycket mat och gott var det.


Det är den fina utsikten genom fönstret som jag fotade egentligen......sjön ligger så vacker precis nedanför herrgården



 

Här sitter mitt sällskap i den ena salongen på övervåningen i väntan på att gå en trappa ner och äta 




 

Rickard och Erika funderar på att gå och ta av den varma maten


Det var ju en hel massa med kalla rätter som vi började med.......olika sillinläggningar,rödbetssallad,sillsallad,ägghalvo
r,
julskinka och olika sorters kött bland mycket annat.De varma rätterna bestod av bland annat janson,omelett,dopp i grytan,köttbullar,prinskorv.......

Efter dessa rätter blev det efterrätt......ris a la malta,ostkaka,panacotta, maränger och en hel massa annat smaskigt,men man kunde ju inte äta av allt.Efter allt ätande på undervåningen gick vi upp i salongen och där fick vi ta oss kaffe och pepparkakor och i en annan salong fanns det knäck,ischoklad och godis.

Vi var väldigt mätta och belåtna när vi åkte därifrån och vid halv fem tiden var vi åter hemma igen.


Igår kväll hade vi besök av Christian,vår hjälpare i nöden med datorn.Denna gången var det e-posten som krånglade,men han fick ordning på det.


Så har då denna snö kommit som en del har väntat på.......jag hör INTE till dom, för fy tusan så otrevligt väglag det var i morse när jag åkte till jobbet.


Detta var mitt lilla bidrag denna snötäckta måndag i december.


HEJ FÖR IDAG!


 


Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards