♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

tredje advent i morgon

Av ♥ Monica ♥ - 15 december 2012 12:14

Då har vi kommit fram till den tredje advent.......julbord står på programmet i morgon.Det blir på Mössebergs kurort detta året och som vanligt är det Göran,Rickard,Thomas,Erika,Jonny, Hillevi och jag som ska iväg.


Idag har vi fått lite mer snö och det har blåst kraftigt inatt.Nu har snöfallet dragit bort,men det blåser fortfarande lite ser jag när jag tittar ut genom fönstret.


Vi har plockat ner julsakerna från vinden nu på förmiddagen och juldukarna är framplockade för att strykas.Det är skönt när man kan ta lite varje dag och det blir jul även om man inte vänder upp och ner på kåken.


Ikväll får vi besök av våra vänner från Parkvägen  julklappsbyte ska det bli då.


Nu önskar jag en trevlig tredje advent......


 


**************************************************
*************


 
 
Bibbi

Bibbi

15 december 2012 18:32

Det är sjukt hur fort tiden går!
Hoppas ni haft mysigt:)

http://bibsans.blogspot.com

 
Bibbi

Bibbi

15 december 2012 20:25

Tassar in och önskar dig en god natt :)

http://www.bibsan.se/blogg

 
Maggan

Maggan

16 december 2012 10:36

Vad trevligt,ska du också på julbord!
Här nästan det regnar och det är ju tråkigt att snön ska smälta bort nu lagom till jul.
Jag ska också börja plocka fram mina dukar och fräscha upp dom,men det får vänta till i morgon.
Nu önskar jag dig min vän en riktigt mysig tredje Advent.
Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Snejky

Snejky

17 december 2012 11:14

Vad härligt att gå på julbord, hoppas ni hade det trevligt & åt massor av god mat...
Kramen

http://snejky.se

 
Micke

Micke

17 december 2012 18:24

Julbord är ju trevligt...inte min "kopp te" kanske alltid...men gott är det ju...väldigt gott.
Ha en skön fortsärrning på veckan :)

http://guldkryckan.blogspot.com

 
Ingen bild

Margit

18 december 2012 11:11

Jm du Monica, så bekvämt och bra vi har det nu när vi är Pensionärer..."Hinner jag inte idag, så kan jag göra det i morron, eller nästa dag"..inte alls lika stressigt nu.
Vi tar också litet i taget..I går så hämtade vi dom rödvitrandiga köksmattorna på loftet..och nu ligger dom på pplats i köket..och det är så fint. Sent i gårkväll så "städade" jag under diskbänken..där skräphinken står..OJ vad dte var mycket skräp som hamnat utanför" och så smutsigt dte var. Skönt när jag gad erengjort och fixat det...LITE I TAGET...
Kra!!! Önskar dej en fin dag!!!!

 
Ingen bild

Love

19 december 2012 18:31

Nu kvarstår bara städningen men Michelle har lovat att hjälpa till. Allt pynt framme och julstämningen på topp. Vi verkar få ha snön kvar och det blir kul när Keng kommer.
Inget julbord har jag varit på får vänta tills julafton.
Såg att det börjar bli vanligt med vildsvinsskinka men jag vill nog ha den gamla grisen.
Jag önskar dig o hela familjen en GOD JUL O ETT GOTT NYTT ÅR.
Kram.

 
wiper

wiper

21 december 2012 20:45

Så fin header med sånt vackert sken i bakgrunden.

Jag och min man vill önska dig och din man en God Jul och ett Gott Nytt År

Stor julkram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

22 december 2012 11:07

Bara kikar in lite här då och önskar dig en God Jul...ha de gött :)

http://guldkryckan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards