♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under februari 2009

Av ♥ Monica ♥ - 13 februari 2009 17:59



............var skvallertidningarna får allt ifrån. Jag såg en tidning idag där det var bild på både Pernilla Wahlgren och Johanna Toftby och vilka rubriker.....Pernilla skulle visst ha legat i en bröllopssvit med en 23-årig kille. Jag läser Pernillas blogg varje dag och hon dementerade denna grej i gårdagens blogg. Nu är det så att denne killen är med ibland när hon är ute på spelning, han är även med Charlotte Perelli och det han gör är att vara med och hjälpa till. Om Johanna stod det att hon hittat en ny kille efter dumpningen från sångaren i Scotts......hon har varken någon ny kille eller blivit dumpad. Henrik Strömberg var bjuden på nyårsfest till Johanna, inget annat......jag läser även hennes blogg och nu är hon riktigt förbannad på media...undra på det när dom inte ens pratar med personerna i fråga. Det var lite  funderingar från mej.....nu ska jag strax bänka mej framför tv-n, det är ju fredag och let´s dance klockan åtta.....vem åker ut ikväll tro? Gissar på Kitty, hoppas ännu mer än gissar för den tjejen är ju totalt bombad....elller är det så man säjer*LER*.


HA EN RIKTIGT TREVLIG KVÄLL ALLA BLOGGARE OCH ÖVRIGA LÄSARE !

Av ♥ Monica ♥ - 12 februari 2009 12:20



.......visa mina finaste orkideér. Jag tog kort med min mobilkamera för en stund sen och så här blev resultatet.


Detta är tre olika orkidéer på denna bilden


Är den inte vacker......


Just nu är det 16 blommor på denna orkidéen


**************************************************
****************************

Om en stund ska jag följa med mamma till vårdcentralen, hon ska spola öronen för andra gången nu på ett litet tag eftersom det satt så mycket vax i öronen sist hon var där så att läkaren inte inte ens kunde suga ut det, det satt stenhårt så nu har jag varit uppe hos henne tre kvällar i rad och droppat i revaxör i öronen på henne. Hoppas att det lossnar nu idag så vi slipper åka fler gånger. När jag kommer hem ska vi nog ta oss en tur till Valunda och hälsa på de små barnbarnen...ja, även de stora om dom är hemma. Johan är väl och jobbar förstås, men Jimmy och Michaela kanske är hemma.

Nu är det snart dags att åka till Mullsjö så jag säjer hej för idag......


VI HÖRS I MORGON IGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 11 februari 2009 13:54



............dom kan få till det. Bjuder idag på lite skratt, hoppas ni gillar denna filmen.

Av ♥ Monica ♥ - 10 februari 2009 11:26


Nu har jag äntligen Cedrix nya cd-skiva.Hela hösten och snart hela vintern har gått utan att jag har fått tummen ur som man brukar säja. Jag visste att dom var lediga och hemma nu några dagar och gårdagen var sista dagen så jag tog tvärt av och ringde på förmiddagen....Maria svarade i telefonen och vi bestämde att jag och Göran skulle komma ner till dom på eftermiddagen och fika. Sagt och gjort.....en stund efter att vi ätit middag åkte vi dit. Kent visade oss lite hur det går till när han sätter ihop musiken till låtarna dom sjunger, men vi fattade ju naturligtvis noll. Det vill till att ha mer innanför håret för att begripa alla finesser och knappar. Vi fick gott fika..hembakat och jag beundrar Maria som hinner med att baka eftersom dom är ute och spelar och sjunger i stort sett i hela Sverige.Vi stannade ett par timmar och satt vid kaffebordet och pratade. Innan vi begav oss hemåt igen så bestämde vi att det inte skulle ta så lång tid innan vi träffas igen och till sommaren ska dom ta lite mer ledigt.....det behöver dom verkligen för dom är ute och spelar 20 dagar i månaden ungefär som det är nu. Har ni möjlighet att åka och dansa till dom så kan jag verkligen rekommendera det.Den 29 mars är dom i Västerås till exempel.....*blinkar åt cina*.


Detta är deras fjärde cd-skiva


Dom svarta prickarna vid Kents ögon blev antagligen när jag korrigerade kortet i photoshop.....

**************************************************
*****************************************


Idag är det sol en stund och mulet i nästa stund, vädret vet inte riktigt hur det ska bete sej verkar det som, men det är en plusgrad ser jag och det är nog solen som gör det för det är inget töväder.


Nu är det nog snart dags för lite hushållsarbete en stund, men vi hörs i morgon igen!

Av ♥ Monica ♥ - 9 februari 2009 12:27


......min kära vän medresenärskan har jag fått....ingen vanlig utmaning precis, men jag ska väl försöka att göra så gott jag kan. Det går ut på att skriva en liten kort berättelse utifrån några stolpar som hon har  skrivit ner.


Besöket

Hon stod på knä och skulle precis ta ut en sockerkaka ur ugnen. Det var inte ofta hon bakade och hon tänkte att det ska vara så svårt att komma igång med bakningen när det är så gott med hembakat.Eftersom hon bodde ensam så tänkte hon att ingen kommer att märka att jag har bakat. Hon stod och drömde sej bort men hon kunde inte tänka sej att telefonen plötsligt skulle ringa samtidigt som det ringde på dörren. Hon skyndade sej att svara i telefonen och det var hennes syster som ringde. Hon bad henne vänta i luren medan hon gick för att se efter vem som stod utanför på trappan. Det var en tjej som sålde kakor och hon undrade om hon ville köpa. Nej, hon var inte intresserad av det just nu sa hon. Men sen då, sa tjejen, nej inte sen heller sa hon.

-------------------------------------------------------------------------------------


Hoppas att detta duger för det var svårare än jag trodde från början!




Av ♥ Monica ♥ - 8 februari 2009 15:32



........tema för denna veckan, och det blir två låtar med JIM REEVES....lyssna och njut!

Av ♥ Monica ♥ - 8 februari 2009 14:59

Denna award har jag fått av min goda vän cina


Tack så mycket min vän...du har ett hjärta av guld!



The Lemonade Award is given by a previos winner to 5 bloggers who have shown great attitudes and/or gratitude this week. It's a great way to show these people that you appriciate them. All you have to do is:

1. Put the logo on your blog or post.

2. Nominate at least 5 blogs and be sure to link your nominees within your post.

3. Let them know that they have received this award by commenting on their blog.

4. Share the Love and link to this post and the person from whom you received your award.


Jag skickar vidare till....

lillis

medresenärskan

skogsfrun











Av ♥ Monica ♥ - 7 februari 2009 16:24



.........en tysk schlagerlåt som jag hade i min ägo, och trots att jag aldrig har lärt mej tyska så kan jag denna låten utantill....förresten,inte undra på eftersom jag spelade den flera gånger per dag när den var nyinköpt.


Jag döpte min katt till Lolita efter sångerskan, men tyvärr blev hon påkörd av en bil så hon blev inte så gammal,ja katten alltså, men henne glömmer jag inte för hon hade en rolig egenskap.....hon låg och sög på sin svans och när man hade henne i knät fick man sätta in svansen i hennes mun så hon fick suga. Ja, det var en lustig katt!


Nu sätter vi oss tillrätta och lyssnar på denna fina låten!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards