♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Kallt som.....

Av ♥ Monica ♥ - 18 december 2009 15:37

.....skråen, som vi säjer här i Västergötland.....men det är så fint och jullikt ute och lagom med snö.


Gårdagskvällens resa till Mia gick bra, men det var inget trevligt väglag precis, snöade hela tiden och när man mötte lastbilar så kom det upp en massa snörök som hindrade sikten, men kör alla efter väglaget så brukar det gå bra och det var ingen som buskörde som jag såg i alla fall utan alla var försiktiga.

Vi hade några trevliga timmar ihop med Mia, Eric, Christina och Annika. Vi fick gott fika med hembakat......


Idag fyller ju MIA 21 år så jag säjer GRATTIS....HIPP HIPP HURRA....

 

Rosor till Mia på födelsedagen.....


Ikväll är vi bjudna upp till stan till Erica.....vi ska grilla korv(tror jag det blir) vid hennes kolonilott, det blir säkert mysigt, men vi får väl ta på oss bra när vi ska vara ute för det kommer nog att bli uppemot 10 minusgrader....


önskar alla en trevlig kväll   

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

18 december 2009 16:17

Huj! ni var ena friskusar, att grilla korv utomhus i detta väder, det går nog åt många varma korvar mm. gissar jag;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

19 december 2009 09:39

Grilla ute är för tufft här som det är vargavinter, i natt har vi haft -30* frös i natt, nu kommer det pudersnö ovanligt när det är sådan kyla, men det är så lätt och blir inte så mycket utav det. Nu vill jag ha lite mildare ute, tungt att andas denna kylan.
Ha en fin dag !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
margit

margit

19 december 2009 11:01

hej Monica! Ja vintervädret det får man "vänja sig med" och väglaget..det tar ju lite tid att "lägga om körstilen", trycka lite mindre på gasen och vara försiktigare.När jag i måndagkväll åkte hem til, Eskilstuna för att jobba o det var oväder..då körde jag inte fortare än under 80..och halvljus...för det snöade..
Önskar dig en fin lördag o 3:e Advent!!
Kramen!/Margit

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards