♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 14 november 2008

Julmarknad på Sägnernas hus

Av ♥ Monica ♥ - 14 november 2008 21:32


På förmiddagen var det som vanligt när det är fredag dags för veckohandel.

Vid ettiden kom min kompis Birgitta och vi åkte ut till Sägnernas hus på julmarknaden som började idag, även Göran följde med. Det var väldigt lite folk, men trivsamt med alla hantverkare som visade sina fina saker som man även fick köpa. På bottenvåningen var det mest charkuterivaror och jag köpte en rökt korv. Jag köpte även cd-skivan som Sandhems kör och gospel har spelat in i höst.Kul med en skiva från egna förmågor. Det är en jul-cd  med många fina julsånger. Vi fikade naturligtvis och det blev som traditionen bjuder en julsmörgås med massa pålägg som hör julen till.Vi satt vid bordet i säkert en och en halv timme minst och även dragspelaren som brukar vara där och spela kom och satte sej hos oss en stund och vi fick önska låtar som han spelade, mycket trevligt inslag. Efter en trevlig eftermiddag styrde vi kosan hemåt, men vid utgången såldes det donuts och det var jag ju bara tvungen att köpa så det blev sex stycken med olika strössel på.

Nu har jag tittat på idol och alla är så bra, men jag undrar om det inte blir Johan som får lämna tävlingen ikväll....om en timme vet vi hur det går.


JAG ÖNSKAR ALLA EN GOD NATTS SÖMN!

 
 
Medresenärska

Medresenärska

14 november 2008 22:07

Jasså du blev på Sägnernas hela eftermiddagen. JAg har inte vasriast där ännu. Få se i morgon hur det blir annars så kanske det bli på söndag.

Ock handlade gjorde du också. Jag brukar inte vasra någon större konsument men det är kul att titta.
Ha en bra kväll med Idol
Kram på dej.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

14 november 2008 23:56

En trevlig dag blev det för er, skönt att hitta på något och man skall passa på när det är något extra i omgivningen.
Synd inte Johan åkte ut från Idol i kväll, men han har för många snorungar som röstar på han, för sången kan ju diskuteras.
Sov skönt i natt !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

15 november 2008 07:40

Vad trevligt att gå på julmarknad och titta
på alla mysiga saker
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

15 november 2008 21:43

MMMMmmm så mysigt med julmarknad, hoppas det blir lite bättre väder tills vi får några julmarknader här....

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards