♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under december 2010

Av ♥ Monica ♥ - 18 december 2010 16:22

Idag gratulerar jag MIA som fyller 22 år....


 

Grattis på födelsedagen......vi ses i morgon  


**************************************************
***

Vi åkte ner till stan en sväng på förmiddagen och köpte oss en matta att ha under

köksbordet. Vi var även på ÖB och city gross.....innan vi åkte hem var vi på restaurang Raggmunken och åt en god middag som bestod av just raggmunk stekt fläsk och lingon...himmelskt gott!!


Lite snö har dalat ner här idag, men inga mängder som tur är.

Ikväll blir det till att titta på tv och äta lite gott....


HEJ FÖR IDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 17 december 2010 16:04

JAG ÖNSKAR ALLA MINA VÄNNER SOM KIKAR IN


HÄR EN RIKTIGT TREVLIG FREDAGSKVÄLL......


 

Även denna tomten skickar en hälsning  


 

Av ♥ Monica ♥ - 16 december 2010 20:09

Ikväll är det världspremiär i Ulricehamn på *Änglagårdsfilmen* som spelades in i somras.Den spelades bland annat in här i Sandhem, närmare bestämt i grimstorp som ligger strax bortanför där jag bor.Det visades i nyheterna nu ikväll och en reporter pratade med både Helena Bergström och hennes dotter Molly som spelar med i filmen som Fannys dotter Alice.Trailern som visades var härifrån och stora villan på Grimstorp skymtade när dom kom åkande i bilen. Det ska bli väldigt kul att se filmen när den kommer på biograferna. Premiären är på juldagen om jag inte minns fel.Mycket av filminspelningen är gjord i trakterna av Ulricehamn och även i Vistorp som ligger 7 kilometer härifrån.I lanthandeln i Vistorp,som för övrigt lades ner för ett antal år sen var alla skådespelare med utom Sven Wollter och Reine Brynolfsson  och de spelade in scener där i fem dagar i juli, en upplevelse utan dess like för mannen som drev affären och som fortfarande bor kvar där. Alla varor är kvar sen han stängde igen butiken så det passade ypperligt att spela in  dessa scener.Handlarna brukar ju ha utförsäljning när dom lägger ner butiker, men inte denne mannen utan allt står orört.


****************************************

Vädret idag blev inte så dramatiskt här som på en del andra platser i vårt land. Det snöade och blåste lite grann på morgonen och förmiddagen, men det kom inga mängder med snö som tur var så det har inte fyllt på så mycket som tur är.

Idag har jag strukit alla mina juldukar och även hängt upp de sydda jultavlorna.

Nu ska jag kolla in till några av mina bloggvänner och även facebook så jag säjer


......HEJ FÖR IDAG  

Av ♥ Monica ♥ - 15 december 2010 15:12

Jag har fått ett vackert julkort av min bloggvän cina


 

Tack cina för julhälsningen!



 

Av ♥ Monica ♥ - 14 december 2010 21:30

.....kan man tro att Abbe är på fotot nedanför här, men så här sitter han flera gånger om dagen och sätter ut huvudet genom kattluckan..  


  Undrar just om det finns något kul att spana in.....ett och annat rådjur kommer på besök och nattetid  äter dom morötter nedanför altanen


  -Titta så lång jag är....så skönt att sträcka ut sej i soffan


Nu är det snart dags att krypa ner i sängen efter en dag med besök hos frissan och lite annat småpyssel nu inför julen.


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 13 december 2010 13:47

Igår klockan halv elva blev vi hämtade av Thomas, Erika och Rickard för vidare färd till Kinnekullegården och där åt vi ett mycket välsmakande julbord.....vädret visade sej på sin allra bästa sida med en blå himmel och strålande sol.Vi hade verkligen några trevliga timmar denna fina söndag som dessutom var den tredje söndagen i advent.

Visar några foton från gårdagen....


  Här är vi på ingång till Kinnekullegården.....


  Nu är Thomas och Erika på väg ut till bilen, mätta och belåtna


Det blev nästan en heldag och vi var inte hemma förrän strax efter klockan fyra på eftermiddagen.

Lite senare åkte jag ner till mamma en stund, hjälpte henne att skriva julkort och sen pratade vi en stund innan jag begav mej hem igen.

Klockan nio tittade jag på Beckfilmen, den var spännande som vanligt när det gäller Beck. Tio över elva kröp jag i säng efter en trevlig söndag.


Idag tvättar jag och grejar lite med allt möjligt och snart är det dags att laga lite mat som vi ska äta när mannen i huset kommer hem från jobbet.


HA EN FIN MÅNDAG ALLA VÄNNER!

Av ♥ Monica ♥ - 11 december 2010 16:15

Idag har vi varit i Jönköping och handlat julklappar till barnbarnen, det gick väldigt smidigt och bra.Det var inget överflöd med folk på A6 och ingen trängsel precis.

Nu är det töväder här så det tar faktiskt lite på snön och det tycker jag är bara bra eftersom vi har så mycket av den varan.


Gårdagskvällen hos grannfrun och hennes man var trevlig, även hennes yngsta syster och hennes man var där så vi hade en mysig stund ihop med gott fika och många glada skratt. Jag såg ju inte på idol förrän det allra sista när det avgjordes vem som vann och det blev JAY......killen som jag har hoppats på hela denna hösten så jag blev verkligen nöjd.Jag vet att väldigt många har röstat på honom och de där skriverierna om hans drogproblem har väl inte påverkat hans popularitet särskilt mycket som tur är.Jag håller med dom som säjer att inom den branchen förekommer det en hel del droger och även sprit och det är ju inget nytt......titta bara på ELVIS, han om någon använde sej väl av droger, men det är det ingen som reagerade på, han var ju kungen och är fortfarande trots att han är borta för längesen så det här med att JAY skulle bojkottas det är bara skitprat från avundsjuka människor......


NU ÖNSKAR JAG ALLA TREVLIGA LÄSARE EN RIKTIGT MYSIG KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 10 december 2010 17:48

.........grannfruns födelsedag är det idag och om en liten stund ska vi gå in till henne och gratulera.I år får hon ett tomtefölje som jag köpte på falbygdens ost i lördags.


Finalen på årets idol är ikväll också, roligt att se vem som vinner av Jay och Minnah......jag hoppas faktiskt att Jay vinner, men blir inte så besviken om det blir Minnah heller...båda är väl värdiga vinnare.


 

En ros till min goa grannfru.....grattis  


TILL MINA VÄNNER SOM TITTAR IN HÄR SÄJER JAG HEJ FÖR IDAG...VI HÖRS EN ANNAN DAG!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards