♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 6 november 2010

Av ♥ Monica ♥ - 6 november 2010 14:29

Idag är det Alla helgons dag.....en dag som man ska tända ljus och minnas sina nära och kära som inte finns med oss längre.En som inte finns längre och som har varit borta sen länge är min moster, som även var min fadder. Hon fyllde år just detta datumet den 6 november...Gustav Adolf-dagen och då skulle man  åka och gratulera henne. Det var  så roligt att hälsa på henne för hon var alltid glad och pigg.På den tiden fanns inte Gustav-Adolfbakelsen men hon hade alltid en massa kakor och tårta att bjuda på. I sitt yrkessamma liv var hon kokerska på friluftsgården som det hette innan det bytte namn, hon kunde verkligen laga god mat och baka det mest smarrigaste kaffebröd man kunde tänka sej.

Detta får bli min tillbakablick på en kär släkting denna Alla helgons dag.


  En kopp kaffe.....

Och.......


 

...en bakelse kanske skulle smaka bra innan  du går härifrån!


VI HÖRS I MORGON IGEN!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards