♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av ♥ Monica ♥ - 7 oktober 2008 13:20

Idag börjar jag med en fundering kring ett tv-program jag tittade på igår kväll.Programmet hette "Färjan" och det är ett dokumentärprogram i 10 delar, detta var andra delen.Det handlar om resenärer och personal på Cinderella som går mellan Stockholm och Åland.Jag har åkt denna resan för många herrans år sen och det var då ingen liknelse mot vad det var nu. Jag skulle aldrig göra en sån resa i dagens läge för det var något fruktansvärt vad folk bär sej åt, stackars personal säjer jag bara. Nu var detta en fredag det handlade om denna gången och dom sa att det brukar vara ganska stökigt då. Det är säkert inte sånt bråk och fylleri mitt i veckorna, men det avskräckte mej verkligen, det måste jag säja.Det var slagsmål, misshandel och rena fylleslaget....det är inget trevligt med fulla karlar, men fulla tjejer är i mitt tycke ändå värre.Personalen på färjan var helt slut när  dom fick lägga sej att sova.Det vore nog det sista jobb jag skulle vilja ha, det är då ett som är säkert.


Idag när jag kom från jobbet svängde jag fram till affären och när jag kom in där så träffade jag vår kära medresenärska och vi stod en stund och pratade.....jättetrevligt att prata bort en stund innan man styrde iväg med den gamla cykeln hemåt. Nu ska jag styra mina steg till köket och laga middag.....köttfärslimpa och kokt potatis blir det idag. Och till medresenärskan säjer jag....hoppas laxen smakade bra!


HA DET NU SÅ BRA ALLA BLOGGVÄNNER OCH ÖVRIGA LÄSARE!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards