♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Idol och annat prat

Av ♥ Monica ♥ - 7 november 2009 12:21

Igår kväll tittade jag som vanligt på idol och där finns en kille som verkligen kan sjunga......ERIK heter han. Jag brukar sällan ringa och rösta när det är såna program som man kan göra det, men igår kände jag att jag bara var tvungen att ge denne killen en röst från mej.Han gick naturligtvis vidare i tävlingen och hade säkert gjort det utan min röst.När han hade sjungit sin låt stod både juryn och hela publiken uppoch applåderade....nästan att en gammal käring som jag fick ståpäls.Den som fick lämna tävlingen var RABIH och det var rättvist tycker jag, han har inte varit så där väldigt bra tycker jag, men det är alltid synd om den som inte får vara med längre, men så är det ju, en får åka hem varje gång och nu är det sex stycken kvar.


**************************************

Idag har jag ABBE här fastän det är lördag och sonen är ledig, men  det är älgjakt i Svarteskog. Vi har varit ute på promenaden på förmiddagen och nu ligger ABBE i hallen på sin filt och sover....Rickard ringde just, det gör han varje dag för den delen,han hör efter hur det går med Abbe och som vanligt fick jag säja att det går bra.Skönt att han engagerar sej i sin lille vovve. Jakten går även den bra...två älgkalvar har dom skjutut hittils nu idag, dom har fri tilldelning på kalvarna och det är bara dom som jagas nu.


*****************************************'

Idag ska vi ha rimmad fläsklägg och potatismos till middag.....läggen har kokat en timme nu så jag ska känna om den är färdig snart.


 

Denna bilden tog jag med mobilkameran från parkeringen i måndags utanför posten ,på morgonen innan jag gick in till jobbet.Jag har aldrig sett regnbågen den 2 november förut.....är det någon av er bloggare som har sett det så sent på året? Vore kul att få veta om det är ovanligt eller inte.


NU ÖNSKAR JAG ALLA EN FORTSATT TREVLIG LÖRDAG!





 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

7 november 2009 14:19

Var hos dotera och tittade på Idol i gårkväll, håller med dig, rätt person fick lämna artistgruppen. Erik är superbra, min favvo nr. 2 är Reza bara älskar den rösten. En bra jaktlycka, gôttigt att få kött i frösaboxen till nästa jakthöst. Vet inte hur vanligt det är med regnbåge den här tiden, men åska har jag sett / hört mitt i vintern, så man vet aldrig.
Ha en fin helg !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

7 november 2009 14:19

Har aldrig sett någon regnbåge i November.Så då är du hundvakt åt lilla Abbe så kul.Fläsklägg och potatismos är inga dåliga grejer.
Önskar dig en bra helg
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

7 november 2009 17:47

Nej någon regnbåge i november har jag då aldrig sett vad jag kan minnas.
Ha en fin helg!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

8 november 2009 09:14

Nej , någon regnbåge så sent på året har ja aldrig sett =)
Önskar dig en skön söndag , kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

8 november 2009 17:43

Dom är duktiga dom där karlarna. =)

Jo vi var där och kollade, vad jag fattade för var det två halmsektioner som rök med, men som sagt, glad att inga djur strök med. :)

Har ni full bil ner till ullared eller skulle man kanske få följa med ifall det finns plats, inget måste, men tänkte fråga när d ändå var någon som skulle ner dit. :)

kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards